събота, 20 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6629 прочитания

    Защитете бизнеса си от кибератаки

    Рисковете пред малките и средни предприятия нарастват, но не всички го осъзнават и са подготвени
    11 юни 2012, 12:31 a+ a- a

    Думата кибератака най-често предизвиква асоциации със злонамерено хакване на цели мрежи и бази данни, новините за корпоративен шпионаж в международни концерни или сравнително безобидни шеги със сайтовете на недолюбвани институции. Малко от мениджърите обаче осъзнават, че малките и средни компании също могат да бъдат обект на подобна интервенция. Потребителските съвети как да защитите бизнеса си от хакери стават все по-популярни и търсени, макар че опасността явно още не е достатъчно осъзната.

    Проучване на най-големия производител на антивирусен софтуер Symantec за 2011 показва, че повече от половината от малките и средни предприя не се чувстват застрашени. Данните обаче са, че 40% от атаките са били насочени към фирми с щат от до 500 човека. Софтуерният производител HP пък отчита удвояване на хакванията през изминалата година. 

    А осъзнаването на опасността и предприемането на мерки си струва. Наскоро хостинг гигантът Neustar изчисли, че за един час престой в резултат на кибератака компаниите губят между 10 000 и 100 000 долара в зависимост от бизнеса си. Например един сайт за електронна търговия би претърпял значителни поражения. Допълнителни рискове идват и от факта, че все повече служители ползват на работното си място лични устройства, които може да не са добре защитени – лаптопи, таблети, смартфони.

    Основната препоръка на експертите по сигурност е една дума – информираност. Това означава, че мениджърите трябва да следят какви нови опасности се появяват и какви нови системи за сигурност се разработват, за да могат да направят адекватна оценка на риска. Заедно с това те трябва да обучават и служителите си – Symantec препоръчва на всяка фирма да разработи ръководство за безопасна работа в мрежата, което да включва дори добре известни иначе факти – като честа смяна на паролите и ползването на различни комбинации за различните сайтове и устройства.

    Дори и да нямате достатъчно средства за изграждането на сериозна система за защита, не разчитайте единствено на антивирусния софтуер, казва Ананд Наик, управляващ директор продажби в Symantec за Индия и страните от АСЕАН. По думите му компаниите трябва да направят анализ какво могат да вградят. Наик напомня, че вирусите се обновяват непрекъснато, затова е добре редовно да бъде ъпдейтван и антивирусния софтуер.

    Кодирайте информацията си. Това е от съществено значение за предпазването й дори в случай на източване. Типичен пример за важността е последната атака срещу бизнес социалната мрежа LinkedIn, при която изтекоха милиони пароли на потребители. Тогава мрежата получи сериозни критики, че заради недостатъчно актуалния метод на криптиране, който ползва, те много лесно са били дешифрирани.

    Съществува и още една сериозна причина малките и средни фирми да обърнат повече внимание на сигурността си. В голяма част от кибератаките те са просто средство за хакерите, с което да стигнат до информация на голяма корпорация, с която компанията поддържа бизнес, посочва Рик Дотън, експерт по киберсигурност, работил в Lockheed Martin, сега в DMI. Затова в бъдеще компаниите ще обръщат все повече внимание дали потенциалният им бизнес партньор има достатъчно добра защита.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 часа
    Wizz Air празнува 20 млн. превозени пътници от летище София
    Авиокомпанията и стартира нов маршрут – до Лион
    преди 18 часа
    Онлайн продажбите в САЩ достигнаха $7,2 млрд. в първия ден на Amazon Prime Day
    Продажбите са с над 10% повече спрямо миналата година
    преди 22 часа
    Глобално кибер прекъсване приземи полети по целия свят
    Проблемът засегна и работата на банки и медии в различни точки на света
    преди 22 часа
    Президентът ще връчи втория мандат на 22 юли
    На кандидата за премиер, посочен от втората по численост парламентарна група в 50-ото Народно събрание
    преди 1 ден
    WordPress Engine придобива българската NitroPack
    Основателите Георги Петров и Михаил Стойчев ще работят върху нов проект