Компаниите McDonald`s Bulgaria и Telerik бяха обявени за най-добри работодатели за 2010 в годишното проучване на Aon Hewitt. McDonald`s Bulgaria успя да задържи приза от миналата година в категорията „Големи компании” и отново бе призната за най-добър работодател. Българската ИТ компания Telerik също е традиционен участник в проучването, който намира място сред най-добрите работодатели. Миналата година ИТ компанията спечели второто място, а през 2007 оглави класацията в категорията „Малки и средни компании”.
В категорията „Големи компании” второто място бе отредено за Schneider Electric – Plovdiv Plant. В сравнение с миналата година производственото предприятие в Пловдив се изкачва три позиции по-нагоре. Третата награда в категорията „Големи компании” бе присъдена на „Девин”, която за първи път попада след най-добрите работодатели. В топ пет намериха място още DHL България и FESTO Production.
Второто място при „Малките и средни компании” бе присъдено на компания от строителния сектор – Hilti Bulgaria. Веднага след нея се нареждат търговското представителство на Novartis Pharma Services и компанията от сектора на бързооборотните стоки Wrigley Bulgaria. Петото място тази година бе отредено за победителя в класацията за 2008 и 2009 - AstraZeneca Bulgaria.
Проучването „Най-добър работодател” се провежда за пета поредна година в България, от международната компания за консултиране в областта на човешките ресурси и аутсорсинга Aon Hewitt съвместно с българския й партньор "Мандей инсайт". Тази година обаче в изследването са участвали само 32 компании, което е с 1/3 по-малко от миналата година. По думите на Светла Симидчиева – управляващ съдружник на "Мандей инсайт" около 80% от компаниите, които са отказали да участват са изтъкнали като причина, че „не е сега моментът” и едва 10% са се въздържали заради таксата за участие. Две са компаниите, които са участвали в проучването всяка година и бяха отличени със специална награда. Това са McDonald`s България и „Мобилтел”.
За класирането на компаниите се използва формула, в която с 60 процента тежест е ангажираността на служителите към бизнеса на фирмата и с 40 процента тежест е показателят синхрон между стратегията на компанията, действията на топ мениджмънта и възприятията на персонала.