петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5569 прочитания

    Как BULPROS въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

    Пред Economy.bg разказва HR директорът на компанията Христина Вакарелийска
    30 септември 2020, 09:45 a+ a- a

    Христина Вакарелийска, HR директор на BULPROS

     Пандемията и масовото налагане на дистанционната работа като противоепидемична мярка срещу разпространението на коронавируса доведоха до сериозно преструктуриране на процесите на подобор и наемане. Как компаниите в България въвеждат в работата новите хора, които работят дистанционно, ще попитаме HR професионалисти и мениджъри от различни сектори в България. Какво се промени в процеса в BULPROS научете от HR директора на компанията Христина Вакарелийска.

    Въвеждането в работния процес е изключително важно за успешното стартиране и адаптиране на всеки нов служител.  В текущата ситуация на дистанционна работа е от особено значение да бъде имплементиран работещ и ефективен модел, така че да не се нарушава качеството на процеса.

    За броени дни компания BULPROS премина почти изцяло към дистанционен модел на работа. Този преход беше оценен от служителите ни като изключително плавен и по никакъв начин не наруши ефективността на работата. Моделът беше приложен и за всички новопостъпващи служители, като тук фокусът беше изцяло върху плавното въвеждане на новите служители в компанията. Дори и в пика на извънредното положение в BULPROS не сме замразявали позиции и не сме спирали наемането на нови служители.

    Дистанционното въвеждане на служители само по себе си е голямо предизвикателство, тъй като физическата дистанция неимоверно оказва влияние, още повече когато се касае за нов служител, за който цялата обстановка, процеси и хора в компанията са непознати. BULPROS е технологична компания, която непрестанно имплементира нови модели и системи, които да подпомагат и улесняват работния процес. В ситуацията на Covid-19 успяхме за изключително кратки срокове да създадем среда, макар и дистанционна, в която служителите да не чувстват негативни последици от значителната промяна, която претърпяхме по време на пандемията, и да останат мотивирани при изпълнение на задачите си.

    Всеки нов служител в компанията преминава през Onboarding обучение в първия си работен ден, чрез което добива много подробна информация за компанията, структура и отдели, мисия, визия и ценности, вътрешни процеси, предлагани бизнес услуги, социални придобивки, възможности за кариерно развитие. Провеждането на обученията продължава в групи, за да може макар и дистанционно, да се създаде усещане на принадлежност и успешно интегриране в компанията още в първите часове след постъпване на служителя. След въвеждащо обучение, всеки служители преминава през On-the-job training, обучение, изцяло насочено към запознаване с работните процеси и същинското естество на работа и задачи. Мениджърът въвежда плавно служителя и го запознава с екипа, определя ментор, който ще бъде отговорен за последващото му обучение. 

    Обратната връзка е водеща за измерване на ефективността, още повече когато говорим за дистанционна работа. Липсата на контакт и изолацията често водят до разминаване в комуникацията и е особено важно служителите и ръководителите да дават и получават навременна и градивна обратна връзка. Интегрирането на нови канали за вътрешна комуникация с цел подсигуряване на безпроблемно провеждане на онлайн срещи и събития беше от съществено значение, за да се гарантира, че процесът е максимално ефективен за всички страни.

    Политиката на BULPROS в посока на обучение и развитие е насочена към предоставяне на равни възможности за получаване на допълнителни квалификации от всички служители. Служителите обсъждат необходимостта от допълнителна квалификация или обучение с преките си ръководители по време на оценяването им, като се залага посока на развитие и възможности за реализация. С цел повишаване на квалификацията на служителите компанията разработи допълнителна програма за обучения, с които оказахме навременна подкрепа на служителите. Реорганизацията на работния процес и преминаването към изцяло дистанционен начин на работа по време на извънредното положение не оказа влияние и върху заложените обучения и реализирането им. За компанията е важно да подкрепя служителите си в посока на придобиване на допълнителна квалификация и повишаване на професионалните качества и умения и преминаването към изцяло дистанционен модел не попречи на цялостния процес на ниво компания.

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Pontica Solutions въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как Atos Bulgaria Competency Center въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 6 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 6 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 6 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 9 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години