събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1564 прочитания

    Първите дни в Progress

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в технологичната компания от Верина Лефтерова - Recruitment Marketing Lead
    30 януари 2024, 10:20 a+ a- a

    Верина Лефтерова - Recruitment Marketing Lead  в Progress. Снимка: Личен архив

    В новата рубрика на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти във водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време отнема периодът по онбординг, какво да очакват новите служители в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги?

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в Progress от Верина Лефтерова - Recruitment Marketing Lead в технологичната компания.

    Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията?
    В Progress виждаме първия работен ден на новите ни колеги като естествено продължение на процеса по кандидатстване за работа. Създадохме специален онбординг, базиран на добри практики в индустрията, който адаптираме в зависимост от това дали човекът ще работи от офиса, или предимно от вкъщи.  

    Първият ден традиционно започва със сесия, в която нашият People екип представя накратко компанията, местните политики и процеси, наличните програми за служители, пакета от социални придобивки и пр. Обикновено групата се състои от трима до петима души, което ни позволява да направим срещата по-интерактивна и да отговорим своевременно на всички въпроси. След това новите колеги минават през обучение за запознаване с нашите ИТ системи и правила за сигурност. Следобедът е посветен на срещи с мениджъра и екипа. 

    Всеки нов служител има и свой ментор, с когото също се запознава на първия си ден. Неговата роля е да съдейства за по-лесното навлизане в работния процес и за опознаването на културата на компанията. Мениджърът и менторът са хората, които са на разположение да отговарят на всякакви въпроси във всеки един момент.

    В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
    Въвеждащата сесия за новите колеги се провежда в хибриден вариант и винаги започва в 10 ч. Ако решат да се включат присъствено в първия ден на онбординга си, каним новите хора в офиса в 9:30 ч. Традиционно мениджърът или друг член на екипа, ако мениджърът е в чужбина, посреща новия колега. Използваме това време за опознаване на ключовите места в офиса, като например къде се намира бюрото на новия човек, машината за кафе, местата за отдих и други. По време на тази обиколка новият служител се запознава и с други колеги от своя и съседни екипи.

    Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията? 
    Като глобална технологична компания имаме множество процеси, а обменът и обемът на информация е значителен, което може да предизвика притеснение у хората, които за първи път се сблъскват с тях. За да осигурим плавен и спокоен старт на новите колеги, всеки преминава през структуриран онбординг процес, персонализиран спрямо съответната роля, с продължителност между 3 и 6 месеца. В него са включени ясно разписани задачи, ежеседмични срещи за даване и получаване на обратна връзка (както мениджър към служител, така и обратно), както и препоръки за активности и ресурси за запознаване с културата на Progress. Много мениджъри също така предварително организират срещи с колеги, с които новият човек ще работи съвместно. Всеки нов колега бива радушно приет от останалите служители, а те, от своя страна, са на разположение да му помогнат с каквото има нужда, така че да навлезе по-лесно в работата.

    Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители? Обученията са в две основни направления – такива, които са задължителни за всички като обучението за здраве и безопасност например, и такива, които се избират от мениджъра спрямо ролята на новия човек. Те могат да бъдат свързани с конкретни продукти, процеси, технологии и др. Всички обучения са поместени в нашия онлайн портал Progress Learning Hub и са достъпни по всяко време на деня.

    Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    Освен нашия People екип в онбординга се включват множество колеги от различни направления, така че новите служители да имат добро преживяване както по време на процеса на кандидатстване, така и на първия си ден. Наша цел е стартът в компанията за новите служители да се случи плавно, приятно, а и бързо – към момента целият процес от приемане на оферта до започване на работа може да се случи в рамките на 5 работни дни.

    Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
    Имаме глобална страница, в която всички важни процеси и инициативи са обяснени по достъпен начин – от процеса на наемане, програмата за препоръчване на познати в компанията и възможности за кариерно развитие до платформата ни за обучения, well-being програмата, CSR активностите и др. Създадохме и наръчник за служителите в България, в който детайлно са разписани местните правила, процеси и програми, които се отнасят до работното ежедневие в Progress и благосъстоянието на служителите. Разбира се, нашият екип винаги е на разположение да съдейства с каквото е нужно. 

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    Процесът продължава между 3 и 6 месеца и е специфичен за всеки човек спрямо неговата роля. Мениджърите също така в хода на времето могат при нужда да адаптират онбординга, така че темпото да е комфортно за новия служител. Ежеседмичните срещи за обмяна на обратна връзка спомагат за по-доброто управление на очакванията и справянето със задачите. Друг важен елемент е срещата с представител на People екипа на половината от шестмесечния изпитателен срок. За нас това е още една възможност да проверим лично какви са впечатленията на новия служител от позицията, екипа и процеса на адаптиране. People екипът влиза в ролята на медиатор, ако трябва да се модифицира процесът по някакъв начин. Тази среща ни дава възможност да валидираме и сравним мнението на мениджъра и впечатленията на служителя и така да се уверим, че и от двете страни процесът върви гладко.

    Щастливи сме да споделим, че на третия месец на своя онбординг 99% от новите колеги споделят, че са направили правилен избор да се присъединят към Progress, а в неговия край 100% от тях казват, че са доволни от служителското си преживяване.

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
    Не бих казала, че срещаме значителни предизвикателства, тъй като обратната връзка на новите служители е изключително положителна. По-скоро се опитваме непрестанно да подобряваме онбординг процеса спрямо коментарите на колегите.

    Как измервате степента на готовност за работа на новия служител и приобщаването му към екипа?
    В онбординг плана спрямо всеки един екип и ниво залагаме конкретни стъпки, задачи и очаквания към новопостъпилия служител. Онбордингът е изключително практически – минимално време се отделя за запознаване с дадена информация, а по-скоро се залага на конкретни задачи, за да се включи човекът в същинската екипна работа. С времето те стават повече и по-сложни, но са съобразени с предварително разписани компетенции за всяка позиция и ниво. Очакванията към новия служител стъпват, от една страна, на информацията, която имаме за него от интервю процеса, неговите знания, умения и потенциал за развитие, но също така и на обективни измерители за успех на всяка роля. 

    Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
    Най-добрата подготовка е положителната нагласа към новото начало и откриването на съзнанието за нови познанства и знания, които неминуемо ще последват. Съветът, който давам на новите колеги, е да не бързат – да си вземат необходимото време и да надграждат постепенно, да не се страхуват да задават въпроси, да бъдат любознателни и да не спират да развиват своите умения.

    Вижте какви продукти разработва Progress в България 

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Прогрес Софтуер ЕАД в JOBS.bg

     

    Вижте още от рубриката ПЪРВИТЕ ДНИ В...

    Първите дни в Delta Source
    Първите дни във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт
    Първите дни в StorPool
    Първите дни в Еником М и Каре България
    Първите дни в DataArt
    Първите дни в Arco Real Estate
    Първите дни в Blankfactor
    Първите дни в А1 България
    Първите дни в NOTO
    Първите дни в Технополис и Практикер
    Първите дни в KFC/Самекс
    Първите дни в Kaufland България
    Първите дни в Аурубис България

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 20 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 21 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 21 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 21 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 23 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години