неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7396 прочитания

    Когато успехът означава да мислиш извън рамките

    Вижте как малка промяна в бизнес модела се оказва решаваща за успеха на някои от най-големите компании в света
    07 май 2014, 09:13 a+ a- a

    Промяната на бизнес модела или само на елемент от него може да се окаже голямата крачка към успеха. Примери как това се е оказало работещо за някои от най-големите компании в света посочи професорът по мениджмънт в London Business School Джон Мълинс в рамките на конференцията SEE Growth Summit 2014 в София.

    Вижте кои компании постигат завиден растеж благодарение на промяна в елемент от бизнес модела:

    Мълинс даде пример с американската компания Zynga, станала известна с игри като Mafia Wars и Farmville. По думите на експерта Zynga има най-добрия модел на марж на буртна печалба, защото печели, като продава вирутални стоки, в които не влага почти нищо. 

    Вижте как Zynga печели, като продава виртуални стоки

    Ryanair успява да си стъпи на краката, след като съкращава значително разходите си: спира сервирането на храна на борда, каца на малки и отдалечени летища, за които не палща високи такси, таксува пътниците за допълнителен багаж и др. Според Мълинс тя е много добър пример за промяна в модела на оперативните разходи.

    Вижте как Ryanair става най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа, след като съкращава излишните разходи

    Много интересен пример е и американската верига магазини от вида "склад за търговия на дребно" Costco. Тя кара клиентите да плащат такса вход, за да пазаруват в нея. Разковничето по думите на Мълинс е, че Costco предлага стоки в големи опаковки на аткрактивни цени. Така макар че има входна такса, излиза по-евтино да пазаруваш там. Според Мълинс две трети от оперативната печалба на Costco е от входната такса, която събира.

    Вижте как американската верига магазини Costco успява да накара клиентите й да плащат, за да пазаруват при нея

    Пример за правилен избор на инвестиционен модел е Skype. Компанията иска да предлага телефонна услуга по интернет. Същата идея има и друга компания - Vonage. Двете обаче имат различни подходи. Докато Vonage инвестира огромни ресурси в изграждането на съответната инфраструктура и в маркетинг на услугата си, Skype не харчи нищо, защото използва личните компютри на потребителите за услугата си.

    Вижте как инвестиционния модел на Skype се оказва решаващ за успеха й

    Мълинс отбелязва и какво е общото между тези примери. Като променят радикално само един от елементите на бизнес модела, посочените компании постигат завиден успех.

    Какво е общото между тези примери?
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 2 дни
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 2 дни
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 2 дни
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 2 дни
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години