Защо някои компании не растат толкова бързо, колкото им се иска? Причините за това може да са много – от икономическата среда, през организационния модел до начина на управление.
Основният проблем според Джон Мълинс, професор по мениджмънт в London Business School, обаче е в липсата на достатъчно добър бизнес план. Мълинс счита, че повечето управленски решения се правят в подкрепа на план А.
За нуждата от план B
„Знаем че план А рядко може да ви отведе там, където бихте искали”, подчерта експертът по време на конференцията SEE Growth Summit 2014 в София.
Той разказа, че работи с много стартиращи фирми и с много инвеститори в такива компании и всички те споделят, че „винаги са печелили повече не с план А, а с план B”. Затова според него компаниите не трябва да мислят само за основния си план на развитие, а да имат предвид и някакъв резервен план.
За работата в компанията, възможностите за развитие и заблудите в сектора разказва Оле Вегнер, главен изпълнителен директор на групата hello.de и управляващ директор на hello.de България