Какво прави една компания, когато бизнесът й не върви? Този въпрос отправи професорът по мениджмънт в London Business School, Джон Мълинс, към мениджърите по време на лекцията му в рамките на конференцията SEE Growth Summit 2014 в София.
Експертът даде пример с ключовите стъпки, които водят до успех Apple. Когато продажбите на компютри се оказват недостатъчни, Стив Джобс решава да погледне навън. Търси проблем в други индустрии, който компанията би могла да реши. Съзира такъв в музикалната индустрия, която търпи загуби заради безплатното разпространение в Интернет.
Как подхожда Джобс за решаването на този проблем?
Стъпките могат да бъдат обобщени по следния начин:
1. Търсене на аналози – успешни примери, от които може да се учи 2. Търсене на „антилози” – компании, чийто неуспешен пример не искаш да повтаряш 3. Хипотези за развитие на бизнеса 4. Тестване на тези хипотези
За работата в компанията, възможностите за развитие и заблудите в сектора разказва Оле Вегнер, главен изпълнителен директор на групата hello.de и управляващ директор на hello.de България