неделя, 16 юни 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8821 прочитания

    Български стартъп за виртуална реалност сключи сделка със Samsung

    За пътя до Силициевата долина и потенциала на виртуалната реалност – основателите на Іntugаmе Георги Георгиев и Красимир Николов пред Economy.bg
    28 януари 2016, 17:49 a+ a- a

    Основана само преди година, българската компания за виртуална реалност Іntugаmе вече регистрира завидни успехи. След като спечели финансиране от инвестиционния фонд LAUNCHub, стартъпът успя да се пребори с конкуренцията на стотици други фирми от цял свят, за да стане част от американския акселератор Boost VC. Оттам екипът на компанията получава покана да отиде в Силициевата долина, за да усъвършенства приложението си. Преди заминаването за САЩ стартъпът успява да договори сделка с технологичния гигант Samsung.

    Как се постига такъв успех толкова бързо, попитахме основателите на Іntugаmе - Георги Георгиев и Красимир Николов.

    Основателите на Іntugаmе Георги Георгиев и Красимир Николов в Силициевата долина


    Представете накратко Intugame – откога съществува компанията, с какво се занимава, как стартирахте, какви продукти предлагате?
    Intugame съществува от малко повече от година. Започнахме като екип от двама – Георги и Краси – след като напуснахме голямата софтуерна компания, в която работехме заедно.
    Беше се родила идеята ни за приложението Іntugаmе VR покрай много нашумелите по едно време Gооglе Glаѕѕ. Купихме си един брой от тях и видяхме потенциал очилата да бъдат превърнати в следващата гейминг платформа.
    Цялостният неуспех на Gооglе Glаѕѕ като продукт обаче ни подтикна да намерим друга реализация за Іntugаmе VR. Когато Gооglе представи Gооglе Саrdbоаrd (картоненият „шлем” за има-няма 2 долара), видяхме какво невероятно изживяване може да се постигне c нещо толкова просто.
    Опознахме пазара, сблъсквайки се c трудностите, които Осuluѕ Rіft поставя: липса на съдържание за него, двудневно сглобяване, висока цена… Тогава решихме, че ние имаме нещо по-добро и Іntugаmе VR се превърна в това, което e сега. А именно - приложение, чрез което всяка компютърна игра може да се изживее във виртуална реалност. Няма значение каква е графиката й, нямат значение жанрът или годината на излизане. Всяка компютърна игра може да се изпита реалистично от първо лице само c помощта на смартфон, компютър и „шлем”.
    В момента обаче работим по нещо много по-голямо и всъщност нещото, което ни направи достатъчно интересни за хората в Силициевата долина: Intugame SDK (Software Development Kit - цялостен комплект за разработка на софтуер) за виртуална реалност. Игрите и приложенията, създадени с него, ще вървят на всички VR headsets – от Google Cardboard през Samsung Gear VR до Oculus Rift.
    Екипът ни все така е скромен на брой, но ефективен – четирима сме: Краси и Георги – създателите, Драго – третият софтуерен разработчик, и Вики – нашият маркетинг мениджър.

     

    Как стигнахте до Силициевата долина?
    Като всеки стартъп ние се оглеждахме за възможности за развитие и финансиране. LAUNCHub бяха първите, които повярваха в нас и сме им безкрайно благодарни за това. Търсейки следваща стъпка, кандидатствахме за акселератора Boost VC. Там харесаха продуктите ни и ни поканиха в Силициевата долина като част от тяхната програма Tribe 7. Разбрахме, че сме сред по-малко от 20 избрани компании измежду стотици кандидатствали, което ни прави много щастливи.
    Точно преди да заминем, сключихме партньорство със Samsung за VR пакет – с всяка продажба на техен телефон и шлем при мобилен оператор купувачът ще получава и код за нашето приложение. Така че нещата се развиват доста бързо за нас и на родна почва.

    Какви бяха най-големите предизвикателства по пътя до Силициевата долина?
    Има го, разбира се, технологичното предизвикателство при разработките за виртуална реалност, но ако го нямаше, едва ли щяхме да се захванем със създаването на Intugame VR.
    Имаше един куп хора, които ни казваха, че сме луди и няма как да стане това, към което се стремим. Ние обаче си знаехме, че можем да го направим.
    Неизбежно се сблъсквахме и с финансови затруднения, но когато си част от стартъп, подобни тревоги са част от работата. Това е цената, която плащаш за независимостта си от иначе сигурното работно място в голяма компания.

    Офисът на Boost VC в Сан Франциско

    Колко време ще останете в САЩ и какви цели си поставяте? Как престоят в Силициевата долина ще допринесе за развитието ви?
    В САЩ сме до 20-и май. Целите ни са да получим експертно мнение от други специалисти в разработката на виртуална реалност, както и да се приберем с нови финансирания и инвеститори зад гърба си. На нашите софтуерни съмишленици, основно гейм разработчици, ще показваме Intugame SDK и ще използваме мненията им за усъвършенстване. Като цяло събирането на контакти на хора от индустрията са безценни днес, а когато са създадени на живо, те са в пъти по-ефективни.

    Какви очаквате да са най-големите трудности в Силициевата долина?
    Да се докажем сред гиганти и да впечатлим хора, които меко казано разбират от тази материя. Трудно е и смогването с всички задачи – продължаваме да обогатяваме приложението Intugame VR, работим по Intugame SDK, запознаваме се с хора, ходим по събития, представяме продуктите си, а поддържаме и ежедневна връзка с България по най-различни причини.

    Какви са първите ви впечатления от Силициевата долина?
    Има храна навсякъде, прилича на Студентски град!
    Извън това – прави ни впечатление колко приятелски настроени са всички и колко интересни проекти има по света. Все още не са дошли всички компании от Tribe 7, но от това, което виждаме към момента, разбираме, защо са одобрени за програмата. Като цяло сме много приятно впечатлени, а и от Boost VC се грижат да се чувстваме като у дома си.

    Офисът на Boost VC в Сан Франциско

    Какво ви отличава от останалите компании, работещи в областта на виртуалната реалност?
    Качеството на нашите разработки е на изключително високо ниво, но на много ниска цена. Предлагаме мултиплатформеност, която Oculus Rift например няма, но с качество именно на Oculus Rift, без трудностите по сглобяването, липсата на съдържание и високата цена. Има приложения, подобни на Intugame VR, но те са разработени по елементарен начин и не предоставят същото изживяване и настройки. За Intugame SDK пък няма конкуренция.

    Само върху игри във виртуална реалност ли сте фокусирани?
    В никакъв случай! Геймърите са т.нар. „early adopters”, защото са свикнали да тестват нови продукти и да дават обратна връзка от каквото и да е естество. За тях е удоволствие и привилегия да могат да се наслаждават на любимите си игри по високотехнологичен начин. С нашия SDK обаче ще се разработват игри, приложения, видеа, сцени… Приложенията са безбройни.

    Как виждате потенциала и бъдещето на виртуалната реалност?
    Бъдещето на виртуалната реалност е в ежедневието на хората, но в своя безжичен вариант, който ние предлагаме. Наскоро дори създателят на Oculus Rift Палмър Лъки призна, че бъдещето е в wireless решенията. Приложението на VR е широко: виртуални разходки из туристически дестинации, имоти, шоуруми; срещи и разговори с хора; маркетингови видеа и сцени; обучения и образователни приложения… и още много, много. А за игрите вече се знае!

    Готови ли са потребителите за виртуалната реалност? А в България?
    Категорично! За потребителите това вече не е технология от бъдещето и доказателство за това е, че нашите потребители играят общо над 600 часа месечно с нашето приложение, а през декември са играли над 1200 часа! А България, макар и по-малка като население, изпъква като активна нация във високите технологии. Когато сме правили демонстрации по събития в родината, потребителите се ориентират много бързо и веднага откриват чара на виртуалната реалност.

    Кои са основните предизвикателства в развитието на индустрията за виртуална реалност?
    Като всяка нова индустрия, тя трябва тепърва да се доказва, а всяка крачка напред е проправяне на пътека в неутъпкана и неизследвана все още територия. Това е и плюс, разбира се!
    Малко е сложно да убедиш инвеститорите в технология, която реално няма минало – обикновено се дават времеви линии, на които е показано как определена технология или пазар са се развивали през десетилетията или дори вековете и въз основа на тези данни се дават убедителни обещания за бъдещето. Тук инвеститорите и потребителите трябва да повярват в ПОТЕНЦИАЛА на тази страхотна технология. Засега обаче всички я приемат с отворени обятия, което ни прави щастливи и много горди, че сме част от нея.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    Петя Аврамова: Близо 3 млрд. евро се инвестират в българските региони
    Основен приоритет на България е преодоляване на различията между регионите, посочи министърът на регионалното развитие
    преди 2 дни
    Испания излиза от процедурата за прекомерен дефицит
    Вече нито една държава членка на ЕС не е обект на процедура при прекомерен дефицит
    преди 2 дни
    ЕС прие правила срещу опасните продукти на пазара
    На ЕС се пада дял от близо една шеста от световната търговия със стоки
    преди 2 дни
    Пощенска банка приключи придобиването на Банка Пиреос
    Очаква се операционната интеграция да се осъществи до края на годината