Авиокомпании разчитат на нови технологии за събиране и анализиране на биометрични данни
Авиационната индустрия се надява да намали опашките по летищата, използвайки нови технологии, разчитащи биометрични данни, вместо да проверява паспорти. British Airways вече използва система за разпознаване на лица за локални полети във Великобритания и някои международни полети от САЩ. Пътниците, излитащи от Хийтроу, са фотографирани, преминавайки през сектора с охрана. Данните се съпоставят с втора снимка, направена на изхода за самолета. Пасажерите, чиито снимки съвпадат са допуснати автоматично през вратите.
Американската система от друга страна използва информацията по време на чекиране и я комбинира с биометрични данни (снимки и пръстови отпечатъци), както и биографични данни от паспорти и визи. Щом пътникът пристигне на летището, системата прави нови снимки и ги съпоставя със съществуващата база данни.
Раул Купър, мениджър по дизайна на дигитални летища в British Airways споделя, че методът може да намали на половина времето за качване на 240 пътници на борда на самолет и да подобри спазването на графика с 10%.
„Един ден може вече да не се налага да сканираме и проверяваме паспорти“, споделя още Купър.
Подобна технология за разпознаване на лица се изпробва на летище „Чанги“ в Сингапур. Едно от приложенията ѝ е да разпознае пътник, който може да е пропуснал последното повикване за отправяне към изхода. Освен това технологията се използва за чекиране, оставяне на багаж, емиграционни проверки и качване на борда.
В САЩ Delta Airlines планира да въведе подобна технология за чекиране, проверка на самоличността, качване на борда и митнически контрол на летище „Джаксън Атланта“.
Дубайското летище също инвестира в нова система, улесняваща летенето. Традиционните бюра за проверки ще са заменени от тунел, дегизиран като аквариум с 80 камери сканиращи лицето. Те ще заснемат кадри от различни ъгли, докато пътниците разглеждат животните. Заснетите снимки ще бъдат съпоставяни с налична информация в базата от данни на летището. Първите тунели ще бъдат монтирани до края на 2018, а до 2020 всички терминали на летището ще бъдат оборудвани с технологията.