понеделник, 13 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    806 прочитания

    Bosch: Софтуерът е основата за бъдещето на мобилността

    38 000 софтуерни инженери работят за компанията само в сферата на мобилността
    05 септември 2023, 16:40 a+ a- a

    сн: Bosch

    Софтуерът е основата за бъдещето на мобилността. Бош очаква продажби от 3 милиарда евро през 2026 г. само от компютрите за подпомагане на водача и инфотейнмънт. Като цяло бизнес развитието на компанията е положително, въпреки че средата остава нестабилна и предизвикателна.

    В бизнес сектор “Mobility” се очаква през 2023 продажбите да нараснат с цели 10% след корекция на ефекта от курсовите разлики. Ръстът се дължи на въздействието на цените, но и на значително увеличение на обема. „Бош познава отлично софтуера и го използва, за да оформи бъдещето на мобилността. Нашите технологии ще превърнат софтуерно дефинирания автомобил в реалност и ще му помогнат да излезе на пътя“, заяви д-р Щефан Хартунг, председател на Управителния съвет на Бош, на IAA Mobility 2023 в Мюнхен.

    “В софтуерно дефинираното бъдеще на мобилността от съществено значение ще бъдат не само хардуерът, но и взаимодействието на софтуер от различни източници“, продължи Хартунг. Повече от всякога Бош се позиционира и като софтуерна компания за мобилност, като същевременно развива интензивно и хардуерната си експертиза. Във връзка с тези цели компанията реорганизира бизнес сектор “Mobility” от 1 януари 2024. Това ще засили колаборацията между отделите. За Бош работят 38 000 софтуерни инженери само в сферата на мобилността – повече, отколкото във всяка друга компания в автомобилната индустрия. 

    Софтуерно дефинираните автомобили изискват нова, централизирана ИТ и електронна архитектура. Бош е сред малкото компании, които разработват такава архитектура и знае как да контролира взаимодействието между автомобилната електроника и облака. Компанията предлага хардуерно-агностичен софтуер, работещ на чипове от различни производители. В резултат на това се разработва специален междинен софтуер за системите за подпомагане на водача и автоматизираното шофиране. По този начин софтуерът и хардуерът могат да се разделят. Автомобилите, проектирани и разработени от перспективата на софтуера, предоставят на водачите персонализирано дигитално изживяване при шофиране. Новите функции в области като помощ на водача могат да се добавят към автомобила по въздуха чрез софтуерни актуализации.

    „Свикнахме с постоянните актуализации на нашите смарт устройства. Автомобилите също ще получават нови функции по всяко време, независимо от фейслифта или промените в модела. С автомобилния софтуер на Бош колите ще могат много повече“, заяви д-р Маркус Хайн, член на Управителния съвет и президент на бизнес сектор “Mobility”. „Това е така, защото софтуерът е ключът към по-нататъшното повишаване на комфорта и устойчивостта“, продължи той. В електромобилите, например, софтуерът поддържа свързаното управление на енергията и топлината, като намалява времето за зареждане на батерията с до 20%.

    Бош развива успешно бизнеса си с електромобилността. Компанията е на път да постигне продажби от 6 милиарда евро през 2026 г. Миналата година Бош успя да увеличи производството си на компоненти за електромобили с около 50%. През 2023 производството на електромотори ще се удвои. Софтуерът на Бош играе ключова роля за цялата индустрия на електромобилността: например в автоматизираните инсталации за рециклиране на батерии. Софтуерът не само може да идентифицира произхода и състоянието на батериите, но и улеснява бързия и безопасен демонтаж, като води потребителите през стъпките на процеса. 

    Въпреки че от една страна, разработката на хардуер и софтуер се разделят, от друга страна, те взаимно се стимулират. Това се вижда особено ясно в модерните системи за защита при произшествие, като новото поколение на ESP. Ключовата иновация тук е новата концепция за управление: Vehicle Dynamics Control 2.0 – Управление на автомобилната динамика. Софтуерът се намесва не само в спирачната система, но и в електрозадвижването и в електрическата кормилна система. Това означава по-слабо поднасяне и по-къс спирачен път, а оттам и по-голяма безопасност за водачите. Основното предимство за производителите на автомобили е, че новата система за управление може се интегрира или в централния автомобилен компютър, или в управляващия блок на ESP и ще бъде достъпна в бъдеще като отделен софтуерен пакет, независим от хардуера. Той ще е част от „Vehicle Motion Managements“, управлението на движението на автомобила - софтуерно решение, което координира всички аспекти на движението на превозното средство чрез централно управление на спирачките, кормилната система, задвижването и шасито.

    Софтуерът на Бош ще промени не само шофирането, но и самото автомобилно производство. Компанията поддържа веригите за доставки на автомобили с помощта на решение за прозрачно и сигурно проследяване чрез записване на позицията и състоянието на транспортните боксове в реално време. Софтуерът Nexeed за Индустрия 4.0 съдейства за значително намаляване на скрапа в заводите за акумулаторни клетки с 10 до 15%. Освен това Бош използва изкуствен интелект (ИИ) за откриване на аномалии и грешки в автомобилното производство на ранен етап, като по този начин се намаляват производствените разходи. Компанията вече използва такъв ИИ софтуер в 50 от заводите си. Във фабриката на Бош в Бурса, Турция, софтуерът вече е спомогнал за намаляване на производствените разходи с почти 10%.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 43 минути
    Китайската търговия се върна към растеж
    Както вносът, така и износът бележат ръст през април
    10 май 2024, 16:28
    Вече работи първата за България и региона водородна зарядна станция
    В рамките на минути могат да бъдат заредени леки, лекотоварни и товарни автомобили
    10 май 2024, 14:11
    Официалният правописен речник на българския език вече е наличен онлайн
    Той е първият продукт на Български езикови ресурси онлайн или БЕРОН
    10 май 2024, 14:06
    Интегрирана концепция на ТИЗ има шансовете да реализира милиардна инвестиция в България
    В концепцията за интегрирани териториални инвестиции участват общините Пловдив, Куклен, Марица и Раковски
    10 май 2024, 10:39
    Търговски вериги поискаха от президента вето върху тавана за надценката на хляба
    Ограничаването на свободното ценообразуване ще доведе до изкривяване на конкуренцията, от което ще пострада крайният потребител, отбелязват от СМТ