четвъртък, 28 септември 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    522 прочитания

    Cargill пусна на вода кораб с иновация, която намалява въглеродния отпечатък до 30%

    WindWing е съвместна разработка на Cargill, BAR Technologies, Yara Marine и Mitsubishi Corporation
    18 септември 2023, 11:19 a+ a- a

    Снимки и видео: Cargill

    Cargill и революционната иновация на BAR Technologies – BAR Tech WindWings от Yara Marine отплава в открити води, тествайки нова технология, която за първи път ще донесе авангардно вятърно задвижване в търговското корабоплаване, съобщиха от компанията.
    Pyxis Ocean на Mitsubishi Corporation, нает от Cargill, е първият плавателен съд, който е модернизиран с две WindWing, които са големи платна с крило с височина до 37,5 метра, които могат да бъдат монтирани на палубата на товарни кораби, за да се използва силата на вятъра.

    Проектът WindWing
    • Проектът WindWing е част от проект, който е получил финансиране от програмата за научни изследвания и иновации Horizon 2020 на Европейския съюз съгласно споразумение за безвъзмездна помощ № 955286.
    • Използвайки силата на вятъра, WindWing може да помогне на собствениците на кораби да изпълнят новите CII правила. Тъй като вятърната енергия не само е с нулеви емисии, но също така не се изчерпва и е изключително предсказуема, тя предлага значителни печалби в ефективността на оперативните разходи на корабите.
    • При среден глобален маршрут технологията може да спести 1,5 тона гориво на брой WindWing на ден - с възможност за спестяване на повече при презокеански маршрути. Това може да доведе до спестяване на собствениците на кораби от тежко гориво (HFO) на около $800 на тон, което ще стане още по-важно при спестяване от бъдещи горива, които несъмнено ще струват много повече.

    Произведени от партньора за индустриализация Yara Marine Technologies, те се очаква да генерират средни икономии на гориво до 30% на новопостроени кораби, което може да бъде дори по-високо, ако се използва в комбинация с алтернативни горива. Инсталирането на крилата се проведе в корабостроителницата COSCO в Китай и Pyxis Ocean вече е на вода, провеждайки своето първо плаване.

    „Морската индустрия е на път да се декарбонизира – това не е лесно, но е вълнуващо“, каза Ян Дилеман, президент на бизнеса за океански транспорт на Cargill. „Ние в Cargill носим отговорност да въведем решения за декарбонизиране във всички наши вериги за доставки, за да отговорим на нуждите на нашите клиенти и нуждите на планетата. Технология като WindWings не идва без риск и като лидер в индустрията – в партньорство с далновидния корабособственик Mitsubishi Corporation – ние не се страхуваме да инвестираме, да поемаме тези рискове и да бъдем прозрачни с нашите знания, за да помогнем на нашите партньори в морския преход към по-устойчиво бъдеще.“

    Инсталацията демонстрира стъпаловидна промяна в отношението към технологиите, които могат да позволят енергиен преход за съществуващи плавателни съдове. Проектът WindWings, който е съфинансиран от Европейския съюз като част от инициативата CHEK Horizon 2020, може да помогне на индустрията да постигне тези цели, като предложи решение за модернизация, което е в състояние да декарбонизира съществуващите плавателни съдове, което е особено важно, като се има предвид, че 55% от флотилиите кораби за насипни товари в света са на възраст до 9 години.

    Ефективността на WindWings ще бъде наблюдавана отблизо през следващите месеци, за да се подобри допълнително техният дизайн, работа и производителност, с цел Pyxis Ocean да се използва за информиране на мащабирането и приемане не само във флота на Cargill, но и в индустрията. BAR Technologies и Yara Marine Technologies вече планират да построят стотици крила през следващите четири години, а BAR Technologies проучва и нови конструкции с подобрени хидродинамични форми на корпуса.

    „Ако международното корабоплаване иска да постигне своята амбиция за намаляване на емисиите на CO2, тогава иновациите трябва да излязат на преден план. Вятърът е почти пределно безплатно гориво и възможността за намаляване на емисиите, наред със значителните печалби в ефективността на оперативните разходи на корабите, е значителна. Днес е кулминацията на години пионерски изследвания, в които инвестирахме в нашата уникална технология за вятърни платна и потърсихме квалифициран партньор за индустриализация в Yara Marine Technologies, за да предоставим на собствениците и операторите на кораби възможност да реализират тази ефективност,“ каза Джон Купър, главен изпълнителен директор, BAR Technologies.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    Доклад на ЕК: Едва 8% от българите имат дигитални умения над средното ниво
    България трябва да ускори внедряването на 5G и цифровизацията на на обществените услуги и бизнеса, препоръчва ЕК
    преди 9 часа
    Временно е спряно плащането през Е-Pay в електронните услуги на НАП
    От следващия месец плащанията към приходната агенция ще се извършват по нови банкови сметки в БНБ
    преди 9 часа
    Проектите за завод за батерии и протонен център отпадат от Плана за възстановяване
    Засегнати са общо 18 проекта, обяви министърът на финансите
    преди 10 часа
    1800 багажа на час: Летище София внедрява нова система за проверка на багажа
    Инсталирането на новите системи се очаква да приключи преди лятото на 2024
    преди 11 часа
    Главният изпълнителен директор на японската „Мейджи“ стана почетен консул на България
    От години компанията си сътрудничи с България в производството на кисело мляко в Япония с българска закваска