сряда, 15 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2482 прочитания

    В Тибет вече пътува влак стрела

    95% от трасето е разположено над 3000 м. надморска височина, влаковете разполагат със специални системи за подаване на кислород и прозорци, защитаващи от UV лъчи
    14 юли 2021, 15:18 a+ a- a

    За първи път пътниците в Тибет могат да се насладят на планинските гледки в района с висока скорост. 435-километрова железопътна линия, свързваща тибетската столица Лхаса с град Нингчи, е въведена в експлоатация на 25 юни, като предоставя на всички 31 региона на провинциално ниво в континентален Китай достъп до високоскоростни влакове, съобщи BBC.

    Изграждането на високоскоростна железопътна линия в Тибет, често наричан „покрив на света“, не е никак лесен подвиг. Около 90% от маршрута, който отнема 6 години за изграждане, е разположен над 3000 метра над морското равнище.

    Линията Лхаса-Нингчи разполага с 47 тунела и 121 моста - което представлява около 75% от целия маршрут. Това включва 525-метровия железопътен мост Зангму, най-големият и най-висок арков мост по рода си в света.

    За изграждането на линията са изразходвани зашеметяващите 36,6 милиарда юана ($5,6 милиарда). Тя се обслужва от серията високоскоростни електрически влакове Fuxing, разработени и експлоатирани от държавната железопътна група на Китай.

    Пътувайки на голяма надморска височина, влаковете Fuxing са оборудвани с автоматизирани системи за подаване на кислород, които поддържат нивата на кислород на постоянно ниво от 23,6% - малко по-високо от средното ниво от 21%, установено в нормална атмосфера.

    Прозорците на влаковете са оборудвани със специален стъклен слой, проектиран да издържа на високите нива на UV в региона.

    Влаковете Fuxing, движещи се по линията Лхаса-Нингчи с 9 спирки, се захранват както от двигатели с вътрешно горене, така и от електрически двигатели. Двигателят с двойна мощност им позволява да постигнат плавно движение през цялото 2,5-часово пътуване както на електрифицирани, така и на неелектрифицирани железопътни линии.

    Те работят с около 160 километра в час - много по-бавно от максималните скорости от 350 км / ч, достъпни по много от другите линии на Китай.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 минути
    "Най-лошото е зад гърба ни": ЕК очаква неголям темп на растеж, който ще се засили през 2025
    Геополитическо напрежение продължава да носи рискове за ЕС
    преди 1 час
    преди 2 часа
    Questers става Pwrteams
    Управлението на компанията поема Карел Саурвалт, който и преди интеграцията е начело на Pwrteams
    преди 3 часа
    Wizz Air пуска полети от Варна до Лондон Гетуик
    Те стартират от 18 юни и ще бъдат изпълнявани 3 пъти седмично
    преди 5 часа