„Забелязали ли сте, че някои хора винаги са фокусирани върху негативното? Те могат да намерят за какво да се оплакват и в най-добрата ситуация? Техният принцип е „Playing not to lose”. Те са загрижени повече за провалите отколкото за възможностите. Но има хора, които винаги са фокусирани върху положителното. Независимо какво се случва, те могат да намерят нещо позитивно”. С тези думи международният експерт по лидерство Джордж Колризер се обръна към мениджърите, присъстващи на лекцията му в рамките на конференцията SEE Growth Summit 2014 в София.
И допълни, че независимо каква загуба изживявате, не бива да се превръщате в неин заложник. Вместо това можете да я превърнете във възможност. Така трябва да подходят и предприемачите според Колризер. Техният принцип трябва да бъде – „Playing to Win”. Това по думите му не са празни приказки, а добра бизнес практика.
„Трябва да имате положителен подход спрямо клиентите, доставчиците, служители, за да сте успешен. Проучванията го потвърждават – положителният фокус е от фундаментално значение”, посочи Колризер.
За съжаление обаче 80% от хората следват принципа „Playing not to lose”. Добрата новина е, че всеки може да промени фокуса си. „Може ли всички служители да са 100% фокусирани върху положителното”?, запита експертът. Отговорът според него е „да” и обикновено това зависи от лидера им. „Ако той е негативен, това се предава и на служителите и на поведението им”.
По думите на Колризер фокусът предопределя състоянието ти, а състоянието – резултатите. „Ако аз се страхувам или съм гневен, това ще се отрази и на резултатите от работата ми”.
Със SoftUni AI учим хората как да ползват AI инструменти във всички сфери на живота и на бизнеса - Светлин Наков, съосновател на СофтУни, пред Economy.bg
Как се ражда идеята за болкоуспокояващи тампони, които могат да диагностицират полово предавани инфекции, разказва Валентина Миланова, основател и изпълнителен директор на компанията