„Един от най-големите митове за аутсорсинг компаниите е, че се занимават с обслужване на клиенти единствено по телефона. А това далеч не е така. Компаниите развиват и негласовите услуги, подходящи за стандартизирани дейности като например резервацията на самолетни билети”, твърди една от големите аутсорсинг компании в Източна Европа - CallPoint New Europe, в която работят 900 специалиста в България и Румъния. Според тях над 60% е делът на негласовите услуги в компанията и той непрекъснато нараства. Става дума за комуникация, която се извършва по имейл, чат, факс.
Друга погрешна представа за клиентските центрове е, че в тях работят само студенти. В тази сфера обаче са заети хора с различна възраст, образование и националност. В CallPoint например около 85% от служителите са със завършено висше образование, много от тях са следвали и работили в страни от Европейския съюз. Голяма част от служителите са хора над 35-40-годишна възраст, които търсят преквалификация. Чужденците в компанията пък са около 10%.
Още един мит за работата в аутсорсинг сферата е, че там няма възможност за кариерно развитие. Според статистиката на CallPoint един телеоператор получава общо по сто часа обучение на година, а 85% от служителите растат вътре в компанията. Много от хората, след като са работили една или две години по един проект, започват да заемат ръководни длъжности по него. Провеждат се 8 вида обучения, сред които такива за комуникационни и продажбени умения, езикови курсове, IT курсове, практики в чужбина и обмяна на опит, управленски и презентационни обучения.