събота, 11 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1725 прочитания

    Disney реорганизира бизнеса си

    Целта е стимулиране на стрийминг услугата
    13 октомври 2020, 10:28 a+ a- a

    Walt Disney Co съобщи, че ще преструктурирал своя медиен и развлекателен бизнес, за да ускори растежа на Disney+ и други стрийминг услуги, тъй като потребителите все повече гравитират към цифровото гледане. При реорганизацията Disney ще отдели разработването и производството на програми от разпространението, за да бъде по-отзивчив към изискванията на потребителите.

    Ходът дойде дни след като активистът инвеститор Даниел Льоб от хедж фонд Third Point призова Disney да се откаже от изплащането на дивидент и да удвои инвестициите си в програма за стрийминг, отбелязва „Ройтерс“.

    Компанията за медийни и тематични паркове стартира услугата за стрийминг Disney+ през ноември 2019 г. Тя надхвърли собствените си цели, като привлече повече от 100 милиона клиенти за стрийминг по целия свят към Disney+, Hulu и ESPN+. Стрийминг пионерът Netflix Inc може да се похвали с 193 милиона потребители, но е изградил тази клиентска база през 13-те години, в които съществува.

    Льоб твърди, че Дисни трябва да намали дивидента си, за да увеличи разходите за нови телевизионни предавания и филми, за да привлича по-бързо нови клиенти.

    Главният изпълнителен директор на Disney Боб Чапек, в интервю за CNBC, заяви, че компанията планира да увеличи инвестициите в съдържание, но не каза дали е готова да намали дивидента си, за да финансира стратегията.

    Според промените, студията на Disney, общият развлекателен и спортен бизнес ще попаднат в едно подразделение, докато разпространението и комерсиализацията ще попаднат в отделна глобална единица. Disney заяви, че нейните творчески екипи ще разработват и произвеждат програми за стрийминг и традиционни платформи, а групата за разпространение ще решава къде клиентите ще ги гледат.

    Чапек каза пред CNBC, че ще има съкращения в резултат на „централизацията“ на функциите, но не каза колко. Карим Даниел, бивш президент на потребителски продукти, игри и издателска дейност, ще ръководи новата група за разпространение на медии и развлечения на Disney, съобщиха от компанията.

    Алън Хорн и Алън Бергман ще продължат да ръководят студийните операции на Disney, които ще управляват програмирането от големи франчайзи, включително Marvel, Star Wars, Disney animation и Pixar. Питър Райс ще се занимава с общо програмиране на забавните програми, а Джими Питаро ще наблюдава спорта.

    AT&T, която дебютира услугата за стрийминг на HBO Max през май, се реорганизира през август, за да комбинира своите филмови и телевизионни операции под ръководството на едно студио, за да се конкурира по-добре в медийните войни.

    Disney заяви, че ще проведе инвестиционен ден на 10 декември, за да предостави повече информация за стратегията си.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Вече работи първата за България и региона водородна зарядна станция
    В рамките на минути могат да бъдат заредени леки, лекотоварни и товарни автомобили
    преди 16 часа
    Официалният правописен речник на българския език вече е наличен онлайн
    Той е първият продукт на Български езикови ресурси онлайн или БЕРОН
    преди 16 часа
    Интегрирана концепция на ТИЗ има шансовете да реализира милиардна инвестиция в България
    В концепцията за интегрирани териториални инвестиции участват общините Пловдив, Куклен, Марица и Раковски
    преди 19 часа
    Търговски вериги поискаха от президента вето върху тавана за надценката на хляба
    Ограничаването на свободното ценообразуване ще доведе до изкривяване на конкуренцията, от което ще пострада крайният потребител, отбелязват от СМТ
    преди 20 часа
    Българската "Пластхим-Т" придоби 100% от италианската Manucor
    Сделката се финансира със заем от „Уникредит Булбанк“ и ОББ