неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4551 прочитания

    Най-много се влияем от първото, което чуем

    Научете как може да използвате една от най-разпространените когнитивни склонности, за да постигнете по-изгодна сделка
    06 март 2017, 08:26 a+ a- a

    Поредица от експерименти показват, че при вземането на решения хората отдават по-голямо значение на първоначално предоставената им информация. Тази склонност на нашата психика е известна като „закотвяне“.

    Теорията за склонността ни към „закотвяне“ намира широко приложение при воденето на преговори и в маркетинга. Според нея, когато се сблъскваме с нещо непознато, разчитаме основно на първата информация, която получаваме. Всяка следваща информация, с която се сдобием, пречупваме през призмата на това, което сме научили най-напред. Проблем възниква тогава, когато първоначалната ни информация е грешна.

    Вижте как тази наша когнитивна склонност се проявява, когато видим етикет с промоционална цена, и как можем да я използваме в своя полза:

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 2 дни
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    26 април 2024, 14:14
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години