Вижте глобалното класиране по Effie Index за 2017
Effie Еffectiveness Index класира най-ефективните агенции, рекламодатели и марки от цял цвят по отношение на маркетинговата им комуникация. През 2017 в глобалната класация влизат 3601 компании, като подреждането се основава на базата на успехите им в повече от 40 национални и регионални конкурси Effie.
Начело в класацията за най-ефективен маркетинг през 2017 продължават да бъдат компаниите от хранително-вкусовата промишленост. Unilever се изкачва с една позиция напред спрямо миналата година. На второ място се подрежда Nestlé, а на трето - Procter & Gamble. Миналогодишният фаворит The Coca-Cola Company тази година е на четвърто място, а на пето е PepsiCo. В топ 10 попадат още Vodafone, Mondelēz International, McDonald's, Mars и IKEA.
Тази година Coca-Cola отстъпи позицията на най-ефективен бранд на Vodafone и заема второ място. На трето място се нарежда McDonald’s. Pepsi заема четвърто място, а IKEA - пето. В топ 10 са още брандовете: Heineken, Burger King, MasterCard, испанският мобилен оператор Movistar и Maxis.
Петте най-ефективни холдингови агенции и групи остават без промяна спрямо 2016 и са: WPP Group, Omnicom, Interpublic (IPG), Publicis Groupe и Dentsu Aegis Network. Петте най-ефективни международни групи от агенции са: BBDO Worldwide, Ogilvy & Mather, McCann Worldgroup, Young & Rubicam, J. Walter Thompson. Петте най-ефективни отделни офиси на агенции са: Sancho BBDO (Богота), MullenLowe Lintas (Мумбай), McCann’s FP7/DXB (Дубай), Ogilvy & Mather (Мумбай) и Colenso BBDO (Окланд).
ACG Advertising Agency, (Будапеща, Унгария) задържа миналогодишната си позиция на най-ефективна независима агенция. На второ, трето и четвърто място в тази категория се подреждат турските агенции Alametifarika, Blab и Güzel Sanatlar. В топ 5 се класира още Madre (Буенос Айрес).