Данните показват, че изкуствения интелект помага на компанията да увеличи ангажираността и продажбите на реклами
Снимка: iStock
Акциите на Meta скочиха с почти 10% в четвъртък (27 юли), тъй като позитивната прогноза за приходите показа, че изкуственият интелект помага на технологичния гигант да увеличи ангажираността и продажбите на реклами дори в несигурна икономика, предаде „Ройтерс“.
Собственикът на Facebook добави над $70 млрд. към пазарната си стойност въз основа на движенията преди пускането на пазара, след като силните печалби за второто тримесечие насърчиха 16 анализатори да повишат целевата си цена на акции, които вече се удвоиха тази година.
Ръстът от 12% на приходите от реклами на Meta през второто тримесечие надхвърли ръста от 3% в Google на Alphabet, а отчетите за печалбите и на двата дигитални рекламни гиганта засилиха възстановяването в сектора. Meta и Google са на път да добавят над $170 млрд. към общата си пазарна капитализация – цифра, която е повече от индивидуалните пазарни стойности на около 90% от компаниите в индекса S&P 500.
Анализаторите имат целева средна цена от $342,50 на Meta, което представлява ръст от 15% спрямо последното затваряне на акциите. Компанията има 12-месечно прогнозно съотношение цена/печалба от 21,28, по-високо от 20,47 на Alphabet и медианата за индустрията от 15,18.