петък, 10 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    744 прочитания

    Изложба показва рекламите в България от началото на 20 век

    Близо 800 реклами могат да бъдат разгледани от 13 до 15 септември в Интер Експо Център
    17 август 2023, 09:11 a+ a- a

    Снимка: Държавна агенция „Архиви“

    Как са се рекламирали предприемчивите българи в началото на миналия XX в.?  Отговор ще даде изложбата „Рекламата е душата на търговията. Печатната реклама в България през първата половина на ХХ в.“, която може да бъде разгледана  от 13 до 15 септември на изложение COPIS в Интер Експо Център.

    Предоставена от Държавна агенция „Архиви“, изложбата представя близо 800 реклами, аранжирани в 27 тематични табла. Повечето са подбрани от вестници и списания, излизали в София. По стил и настроение рекламите от началото на ХХ в. сe отличават с весел характер и предизвикват усмивка. Спонсор на изложбата е AEG. Куратори на експозицията са д-р Надя Живкова, Валентин Георгиев и Петя Жекова от ДА – София.

    Рекламите показват цялата българска модернизация от началото на ХХ в. до Втората световна война. Наред с най-големите компании като AEG, Krups, Siemens AG, предлагащи продукцията си на българския пазар, са представени и по-малки фирми в областта на кинкалерията, модата и др.

    Много от рекламите будят изненада. Оказва се, че бабите ни са готвели в йенско стъкло, използвали са хартия за печене, гълтали са хапчета за отслабване, а през лятото са употребявали слънцезащитен крем.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Вече работи първата за България и региона водородна зарядна станция
    В рамките на минути могат да бъдат заредени леки, лекотоварни и товарни автомобили
    преди 6 часа
    Официалният правописен речник на българския език вече е наличен онлайн
    Той е първият продукт на Български езикови ресурси онлайн или БЕРОН
    преди 6 часа
    Интегрирана концепция на ТИЗ има шансовете да реализира милиардна инвестиция в България
    В концепцията за интегрирани териториални инвестиции участват общините Пловдив, Куклен, Марица и Раковски
    преди 9 часа
    Търговски вериги поискаха от президента вето върху тавана за надценката на хляба
    Ограничаването на свободното ценообразуване ще доведе до изкривяване на конкуренцията, от което ще пострада крайният потребител, отбелязват от СМТ
    преди 11 часа
    Българската "Пластхим-Т" придоби 100% от италианската Manucor
    Сделката се финансира със заем от „Уникредит Булбанк“ и ОББ