петък, 08 декември 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7624 прочитания

    Повишава ли продажбите по-големият избор?

    Колкото по-малко варианти за избор имаме, толкова по-лесно вземаме решение за покупка
    20 февруари 2013, 10:14 a+ a- a

    В условията на криза и свито потребление, компаниите правят всичко възможно да увеличат продажбите. И верни на максимата на Мечо Пух „Колкото повече, толкова повече”, разнообразяват избора с нови продукти или услуги. Работи ли този подход? Някои изследвания показват, че по-големият брой опции обърква хората и те трудно вземат решение за покупка. 

    Учени от Колумбийския университет провели изследване в супермаркет в Калифорния. Два поредни дни в магазина бил поставен промоционален щанд със сладка – първият ден с 6 бурканчета, а вторият с 24. Край масата с 6 вида сладка се спрели 40% от посетителите на супермаркета, а щандът с 24 привлякъл погледа на 60% от клиентите. Очевидно по-големият избор буди по-голям интерес, но какво се случва с покупките. 30 на сто от спрелите се край масата с 6 сладка осъществили покупка и едва 3% от клиентите, които разгледали масата с 24 сладка.  

    Големият избор парализира хората и поражда съмнения дали не съществува и по-добра възможност, обясняват учените. Той поражда по-голямо съжаление, ако потребителят се окаже разочарован от избора си. 

    Според невромаркетинга краткосрочната памет позволява на хората да обработват 3-4 алтернативи под формата на думи или цифри. А в повечето сайтове или магазини потребителите трябва да избират измежду 10 и повече разновидности на даден продукт, което е изтощително и объркващо за мозъка. Това означава, че хората са по-малко склонни да купуват и по-неудовлетворени от покупката. В такъв случай означава ли, че компаниите трябва да ограничат броя на възможните опции? Не винаги е необходимо, но според невромаркетинга, това помага на клиентите в по-бързото вземане на решение. Когато Стив Джобс се завръща в  Apple през 1997 г., едно от първите неща, които прави, е да намали продуктовите линии. А когато трябва да изберете от кои продукти да се отървете, спомнете си съвета, който Джобс даде на директора на Nike Майк Паркър:„Nike създава едни от най-добрите продукти в света, но някои от тях наистина са глупави. Просто се отървете от тях и се фокусирайте върху най-добрите си неща“.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    Schneider Electric откри първата в България иновативна индустриална геотермална система
    Пловдивската фабрика става независима от природен газ и може да постигне над 70% икономия на енергията за отопление и охлаждане
    преди 10 часа
    Mitel стъпва на българския пазар
    Канадската компания придоби Unify на Atos, вследствие на което има 500 служители у нас
    преди 11 часа
    Магазин от новия формат BILLA Днес отвори вртаи в село Граф Игнатиево
    Обектът е четвърти в страната от новия формат на веригата, а в изграждането му са инвестирани близо 2 млн. лв.
    преди 12 часа
    Бизнесът подава автоматизирано уведомления за трудови договори в НАП
    Приходната агенция надгради електронната услуга, позволяваща свързаност от типа „система-система“
    преди 13 часа
    Grafton отвори врати в България
    Grafton, една от най-големите компании за подбор на персонал, част от Gi Group Холдинг, ще се фокусира върху пазара на ИТ кадри у нас