Прозрачните опаковки са често срещани в хранително-вкусовата промишленост. Как влияят те на желанието за консумация на потребителите? Отговор на този въпрос дава проучване, публикувано в Journal of Marketing на Американската маркетинг асоциация.
Според Xiaoyan Deng и Raji Srinivasan, автори на публикацията, прозрачните опаковки имат два основни ефекта. От една страна, визуалният контакт с храната засилва желанието на потребители за консумация. От друга страна, този тип опаковка позволява обстойното оглеждане на храната, което има негативен ефект върху желанието за консумация.
Учените създават модел, базиран на 2 основни характеристики - размер на храната и нейната визуална привлекателност. След това провеждат серия от 5 експеримента, участниците в които консумират различни храни в прозрачни и плътни опаковки.
Оказва се, че за по-дребни по размер, изглеждащи добре храни прозрачната опаковка е по-удачният избор. За зеленчуци и по-едри храни изследователите препоръчват непрозрачни опаковки.