Средствата ще се използват за глобалното разрастване на компанията, включително в България, и за развитието на софтуерни решения за ритейл пазара
Софтуерната компания eCommera получава финасиране от 41 милиона долара, които ще се инвестират в глобалния й растеж, включително и в България. Средствата са част от т.нар. трети рунд на инвестиции. Инвеститори са Dawn Capital , West Coast Capital, Frog Capital, ePlanet Capital, WPP и новия партньор Wti.
eCommera е доставчик на софтуер за електронна търговия, улесняващ вземането на решения и управлението на поръчки при мултиканални дистрибутори и търговски представителства. През 2013 софтуерът на компанията е обработил и анализирал онлайн поръчки за повече от 3 милиарда долара в 32 страни. Важна част от този софтуер се създава и тества от българските софтуерни инженери в развойния център в София, който е най-големия за компанията.
„Инвестицията ще стимулира разрастването на компанията във всички локации, включително и в България”, отбеляза Слави Славов, мениджър на eCommera за България. Към момента в българския офис на компанията работят повече от 150 софтуерни специалисти.
На въпрос на Economy.bg каква част от сумата ще бъде инвестирана в България, Славов отбеляза, че компанията е в процес на разпределяне на средствата от финансирането. "Основна част от инвестицията ще бъде използвана за разширяване на пазарния дял на eCommera и утвърждаване на лидерската й позиция в сегмента и по-конкретно дейности, свързани с привличане на нови клиенти, добавяне на услуги и решения, разработване на нови технологии и др. Всичко това, логично, ще доведе до разрастване на екипите и развойните центрове на eCommera, включително в България, тъй като локалният офис е от стратегическо значение за компанията: освен, че е най-големия център, тук се разработват и тестват важна част от софтуерните решения на eCommerа и се обслужват клиенти от цял свят", допълни Славов.
Освен за глобалното разрастване на компанията средствата ще се използват и за развитието на следващо поколение софтуер за световния ритейл пазар, оценяван на 15 трилиона долара.
Инвеститорите виждат бъдещето на пазара именно в тези решения, които комбинират аналитичните услуги в големите масиви от данни със софтуер, работещ едновременно онлайн, на мобилни устройства и като инсталация на ниво операции. По този начин търговците получават уникална възможност да оптимизират разходите си и увеличат печалбата като продават и осигуряват безпроблемно изпълнение на поръчките във всяка една точка по света.