В класацията на Interbrand топ 3 остава непроменен спрямо 2018, Facebook изпада от топ 10
Interbrand публикува своята 20-a годишна класация за най-скъпите марки в света. Компанията е част от рекламния гигант Omnicom и е специализирана в сферата на марките (брандовете). Тя изготвя своята класация на базата на няколко критерия:
- финансово представяне на продуктите и/или услугите на марката;
- ролята, която играе марката, при вземане на решение за покупка;
- способността на марката да създава лоялност, следователно устойчиво търсене и печалба.
В тазгодишното издание първите 3 компании остават непроменени спрямо 2018. Впечатление прави, че Facebook изпада от топ 10 и е на 14-о място.
От Interbrand оценяват стойността на марките в технологичния сектор на 790 милиарда щатски долара, което е около 3 пъти повече от стойността на автомобилния сектор, който е втори по големина в Топ 100 и е в размер на 279 милиарда долара.
Ето и как изглежда топ 10 тази година:
1. Apple;
2. Google;
3. Amazon;
4. Microsoft;
5. Coca Cola;
6. Samsung;
7. Toyota;
8. Mercedes;
9. McDonald’s;
10. Disney.
Ето и цялата класация (за да я видите в по-голям размер, кликнете на нея)