понеделник, 19 април 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1912 прочитания

    Дигитализацията е бъдещето и тя е тук, за да остане

    За конкурса Effie от кухнята и рекламите, които работят през 2020 - Евгени Йорданов, партньор и CDO в CloudCart, пред Economy.bg
    17 декември 2020, 09:38 a+ a- a

    Евгени Йорданов, партньор и Chief Digital Officer в CloudCart

     Евгени Йорданов е партньор и Chief Digital Officer във водещата компания, разработваща eCommerce софтуер - CloudCart. Един от младите предприемачи на България и основен лектор на различни по големина събития в дигиталната сфера. Той е сертифициран специалист по content marketing от американския Northwestern University, като текущо е докторант по компютърни системи. В България той е завършил инженерна магистратура по бизнес информатика и бакалавърска инженерна степен по телекомуникации. Той е преподавател и лектор в някои от топ университетите и магистърските курсове в България.

    Евгени Йорданов е един от хората, които спомагат развитието и обгрижването на млади предприемачи на Балканите със своята компания CloudCart, както и менторската си работа покрай различните StartUP събития в региона. 

    Евгени е в журито на конкурса за Effie България за първи път. Вижте какво разказа пред Economy.bg от кухнята на конкурса, как коронавирусът промени меркетинговите комуникации и кои са рекламите, които работят през 2020.

    Вие сте в журито на конкурса Effie за първи път. Как станахте част от журито на наградите и какви са първите Ви впечатления от близкия досег с конкурса?
    Effie винаги е привличал интереса ми, защото е може би най-престижният конкурс за реклама в света (наред с Cannes Lions). Да бъда част от журито, е голяма чест за мен и използвам случая да изразя  огромната си благодарност към организаторите от БАКА за доверието и възможността не просто да следя конкурса, но и реално да взема активно участие и да се включа в отговорния процес по журиране. Определено мога да кажа, че ако конкурсът изглежда отвън изключително сериозен и важен за наблюдателите, то само почакайте да минете от другата страна и да видите за какви качества и професионализъм всъщност става въпрос.

    Относно впечатленията, освен това, което току-що споделих, мога да разкажа, че процесът е изключително детайлен и задълбочен. Всеки член на журито е блокиран за една цяла седмица от по 5 часа нонстоп всеки ден, в които се разглеждат и обсъждат всички допуснати заявки за участие. След това се поставят индивидуални оценки на участниците от отделните членове на журито, всеки от които е на топниво в бранша и на заеманата професионална позиция. Надявам се, че причината да бъда част от това престижно жури, е, че представлявам компания, която е абсолютен новатор в своята област и не просто следва, но и определя тенденциите, които са близки до рекламата дотолкова, доколкото става въпрос за продажби. Компанията CloudCart, в която съм партньор и маркетинг лидер, е платформа за създаване на онлайн магазини. Нашата крайна цел е не просто да бъдем перфектна среда за онлайн магазините, които използват нашия продукт, но и да подкрепяме маркетингово техните продажби. Опит, с който се надявам, успях да допълня палитрата от комуникационни професионалисти в тазгодишното жури на Effie.

    Вече приключи първи кръг журиране на заявките. Можете ли да споделите заявки от какви брандове и кампании преобладават?
    Не съм сигурен доколко имам правото да споделям неща от кухнята, затова и това, което ще споделя, е едновременно интересно, но и немного разкриващо. И то е, че имаше изключително разнородни заявки от банки, през безалкохолни напитки и бургери, до каузи за хората в неравностойно положение. Определено всички те бяха много интересни, защото показваха начина на мислене на цял един бранш – как да представиш стока, услуга или кампания в най-добрата ѝ светлина, така че да резонира максимално с широката публика, но същевременно и да остане вярна на марката и на това, в което компанията вярва истински.

    С какви кампании, реализирани преди пандемията, участват агенциите и работодателите и съответно - с какви, реализирани след март?
    Като цяло преди пандемията, кампаниите са предимно в посока на активация на потребителите – от категории „Промоции“, „Стоки“ и „Услуги“, докато определено след началото на 2020 се наблюдава много голяма активност на кампании в категориите „Корпоративни комуникации“ и най-вече в новата категория „Маркетинг при актуални събития“.

    Как пандемията промени маркетинговите комуникации?
    Както споменах, маркетингът и комуникациите са не просто повлияни от този глобален проблем, а са силно зависими от него. Всички, включително и брандовете, осъзнаваме, че случващото се в момента не е нито несъществено, нито временно. Сблъскваме се с глобален проблем, който освен предизвикателство, е и изпитание – изпитание на волята, на искреността, на културата, на емпатията на брандовете. Хората внимателно наблюдават случващото се и как реагира всеки – в това число и любимите им марки, предопределя в голяма степен бъдещето на тези марки. И нямам предвид само въпроса за оцеляването, всеки, който развълнува хората днес, намери верния тон в комуникацията, ще спечели доверието им за утре. Затова и няма как отговорните компании, които искат да комуникират със своите партньори и клиенти, да не развиват в момента корпоративната си комуникация. 

    Коя реклама работи в момента и коя - не? Какво е бъдещето на рекламата във време на Covid?
    Социалната отговорност винаги е била важна за сериозните компании. Но до днес тя сякаш беше нещо встрани от ежедневната комуникация. От март 2020 г. обаче нещата се промениха. Ежедневната комуникация на брандовете сега в по-голяма част от случаите е социално отговорна. Днес те ни говорят за „новото нормално“, за това че ще „преминем през трудностите заедно“, че пак можем да постигнем много „заедно, макар и физически разделени“. Това е основният фокус на комуникацията днес и този фокус е добър и правилен според мен, защото той показва силата на брандовете в момент, в който обществото има нужда от добри примери. Едно проучване от 2018 г., проведено в 140 държави в света, показва, че хората вярват повече на брандовете, отколкото на политиците и че 85% смятат, че брандовете могат да подпомогнат развитието на обществото към по-добро. Днес интуитивно повечето рекламодатели на практика показват тази осъзната отговорност чрез комуникацията си. 

    Виртуално ли е „новото нормално“? Като специалист със солиден опит в дигиталната сфера, как мислите - ще останат ли трайни всички тенденции, които наблюдаваме в момента?
    Да, определено „новото нормално“ е дигитално. То е бъдещето и беше въпрос на време да се окаже настояще. Бъдещето пристигна малко по-рано от очаквано, форсирано от тези форсмажорни обстоятелства, и хвана хората неподготвени. Но хората сме социални същества и със сигурност няма да спрем да общуваме, да се развиваме и да правим онова, което сме правили - като конкурса Effie например, който до този момент се е случвал на живо, но днес не може. И тук се включва дигиталното като временно решение. А казвам временно просто защото нито технологиите ни, нито обществото ни все още не са готови за преминаване към изцяло дигитален начин на живот. И все пак бих казал, че определено сме доста напред в това отношение. Връщайки се само някакви 20 години назад - „животът“, който живеем в момента, нямаше въобще да е възможен заради нивото на технологиите ни тогава. Затова и казвам, че определено се движим в правилната посока. И това, което сме постигнали като човечество, ни помага – да се виждаме онлайн, да участваме онлайн, да пазаруваме/продаваме онлайн и да правим бизнес онлайн. Засега временно, а малко по-нататък и за постоянно. И нека още веднъж да кажа - дигитализацията е бъдещето и тя е тук, за да остане. И всички ние сме добре дошли в това digital-first бъдеще – независимо от възраст, пол, раса, вяра и етническа принадлежност.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    16 април 2021, 16:05
    НАП: 84% от данъкоплатците са подали декларациите си по интернет
    Срокът за обявяване на доходите е до 5 май
    16 април 2021, 16:04
    JPMorgan Chase отпуска $2,5 трилиона до 2030 г.
    Средствата са предназначени за проекти в сферата на изменението на климата и устойчивото развитие
    16 април 2021, 15:48
    ЕК одобри средства за инфраструктура и здравеопазване за България
    Това става след изменение на Оперативна програма „Региони в растеж“
    16 април 2021, 15:24
    Полша стартира имунизацията с ваксината на J&J
    Здравните власти в страната смятат, че потенциалните рискове са малки и далеч по-малко сериозни от коронавируса
    16 април 2021, 15:13
    Германската Meggle затваря завода си в Шумен
    Трудовите договори на около 95 служители ще бъдат прекратени
    16 април 2021, 14:18
    Фандъкова: На 24 април пускаме метрото до „Горна Баня“
    Гражданите, които ще пътуват с метрото, достигат 500 000 на ден, коментира столичният кмет