четвъртък, 06 октомври 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8914 прочитания

    MentorMate планират да отворят нов офис догодина

    За плановете на компанията за разрастване у нас вижте какво сподели Джейми Болсет, вицепрезидент във фирмата
    02 юли 2013, 14:00 a+ a- a

    MentorMаte е американска компания за разработка на специализиран софтуер, основана през 2001 в Минеаполис, САЩ. Освен там, има офиси в София, Велико Търново и Пловдив. Клиенти на MentorMate са едни от най-иновативните компании в САЩ и няколко от Fortune 500. В момента в българските офиси работят над 140 софтуерни специалисти.

    Срещнахме се с Джейми Болсет, един от вицепрезидентите във фирмата, по повод организирания от MentorMate "Ден на отворените врати", за да ни разкаже повече за плановете за разрастване на компанията в България.

    Какви са причините компанията MentorMate да избере точно България за своето разрастване?

    Г-н Болсет, от близо десетилетие сте на българския пазар. Разкажете ни повече за компанията и за промените, които отчитате в сферата на технологиите у нас.
    Интерес към българския технологичен пазар имаме още от 2001. Основахме компанията в София през 2006. За този период отчитаме голям ръст в търсенето на технически таланти в столицата, а и в другите региони на страната. Наблюдава се ръст в заплащането и увеличение на разходите на компаниите. Също така нови специалисти навлизат в бранша и това е много окуражаващо.

    С какво България ви привлече като инвестиционна дестинация и ако можехте да се върнете назад във времето, щяхте ли отново да изберете тази страна за отварянето на свои офиси?
    Определено бихме избрали България за своето развитие. Локацията е чудесна, защото има топ специалисти. Съвместната работа между американски компании и офисите ни тук, в България, има своите предимства. Едно от тях е олекотеният визов режим. Разликата в часовата зона също е относително благоприятна. Няма големи културни различия. Откриваме, че българските специалисти са склонни да предлагат уникални разсъждения. Харесва им да проявяват критичност, да дават креативни решения на нашите клиенти. Освен това съществуват и някои финансови преимущества.

    Имаше ли и други фактори, които да повлияят на решението на компанията?
    Като допълнение към финансовите преимущества от значение бе и личният контакт между нашия главен изпълнителен директор Björn Stansvik и Митко Добрев – нашия главен технически директор. По онова време Добрев живееше в София. Двамата се срещнаха и решиха да отворят офис на компанията тук.

    Какви са плановете на компанията за разширяване на екипа?

    Извън САЩ имате офиси единствено в България. Имахте планове да отворите офис във Варна. Обмисляте ли все още и други локации?
    Да, освен в САЩ офиси имаме единствено в България. Към днешна дата имаме един офис в София и два сателитни офиса - единият във Велико Търново и другият в Пловдив. Разглеждаме различни потенциални локации за отварянето на нов офис. Колебаем се между Варна и Бургас.

    Смятате ли, че откриването на нов офис ще се случи през следващите няколко години?
    Да, смятаме, че новият офис ще бъде отворен вероятно следващата година.

    Какви са краткосрочните ви планове за разрастване на екипа?
    В другите ни офиси в Пловдив и във Велико Търново имаме по 8 души и техният брой бързо се увеличава. Отворихме тези офиси само преди близо 10 месеца. Очаквам през следващата година да добавим между 10 и 20 души към всеки един от тези екипи и очаквам третият офис да се развие със същото темпо.

    Как компанията успява да привлече най-подходящите специалисти?

    Какви специалисти наемате тук в България?
    Като цяло нивото на специалистите в България е много високо. Сред талантите търсим добра комбинация от познания, така че да се впишат добре в стабилни екипи, които да могат да отговорят на нуждите на нашите проекти и клиентите ни. Развиваме се в различни сфери .NET, PHP, iOS, Android. В България откриваме и много добри таланти в сферата на контрола на качеството.

    Сред технологичните компании се наблюдава висока конкуренция при привличането на таланти. Как се справяте с това предизвикателство?
    Стараем се да осигурим добра среда и да предложим подходящ пакет от социални придобивки. Даваме на хората онези неща, които ги карат да се чувстват доволни от факта, че работят при нас. Работата ни обхваща проекти в почти всички сфери на бизнеса - от финанси през строителство до здравеопазване , които от гледна точка на специалистите тук са интересни. Създаваме и много мобилни приложения, които може да са забавни, примерно малки игри, или сериозни, които подпомагат лекарите в тяхната дейност. Стремим се да подбираме клиентите, с които работим.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    Удължават противоепидемичните мерки
    Вижте какво предвижда новата заповед на министъра на здравеопазването
    преди 7 часа
    Японската централна банка с умерен оптимизъм за икономиката
    Има възможност за повишаване на заплатите, смята финансовата институция
    преди 7 часа
    ЕС одобри осми пакет от санкции срещу Русия
    Налага се таван на цените на руския петрол, забранява се вноса на редица руски продукти, износа на ИТ услуги и на всички портфейли с крипто активи
    преди 8 часа
    Президентът обяви кога свиква Народното събрание
    Радев обеща да остави достатъчно време на партиите, за да сформират управленско мнозинство
    преди 8 часа
    Швейцарската Howag разширява производството си в Търговище
    Компанията получи сертификат клас „В“ за инвестиция от 1,5 млн. лв., с нея ще се разкрият 15 нови работни места
    преди 9 часа