Представете си, че един ден отидете на работа и ви предложат да ползвате 4-месечен платен отпуск, за да сбъднете някоя своя мечта – да ремонтирате къщата си, да прекарате повече време с децата, да пътувате или просто да си почивате, без да правите нищо.
Звучи нереално, но е факт - американска рекламна агенция предлага тази необичайна придобивка на своя екип. Това лято базираната в Минеаполис Barrie, D'Rozario, Murphy дава възможност на всеки един от служителите си да използва 500 работни часа за реализиране на някоя своя мечта, като съответно това време ще му бъдат заплатено, както обичайно, разказва Huffington Post. От ръководството на компанията обясняват, че взели това решение, тъй като лятото така или иначе е слаб сезон за рекламния бизнес, а една такава придобивка може да има изключително положителен ефект върху щастието и удовлетвореността на служителите. Вижте видео:
Макар и да е рядко срещана, платеното „лично време“ е облага, която обикновено се предлага от компании, чиито бизнес е свързан с творечство. На всеки 7 години например дизайнерското студио Sagmeister & Walsh спира работа за 1 година, за да даде възможност на служителите си да „освежат творческите си възгледи“. Вижте как обосновава това нестандартно решение ръководителят на компанията Щефан Загмайстер:
Но най-популярната до неотдавна подобна придобивка беше т.нар. „20-процентно правило“ на Google, което позволяваше на служителите да използват една пета от работното си време за лични проекти. Наскоро обаче гигантът премахна тази облага с мотива, че вече е твърде голям, за да си я позволи, както и с оглед постигане на по-висока продуктивност.
Как EIT Manufacturing – най-голямата европейска мрежа за иновации в индустрията, помага на българските стартъпи и предприятия да пробият на чуждите пазари – Михаил Станев, старши мениджър „Бизнес развитие и иновации“ в организацията, пред Economy.bg
Кои са най-големите предизвикателства, как могат да бъдат решени, къде е мястото на устойчивостта и каква е прогнозата за 2025 г., споделя Влад Вита, съветник по политиките на Ecommerce Europe