Според шефа на маркетинг компанията нестандартната придобивка прави служителите по-продуктивни
Атрактивна придобивка на служителите си предлага американската маркетингова компания SteelHouse. Тя плаща по 2 хил. долара годишно на служителите си да отидат където искат и да правят каквото искат, стига да е законно. Парите може да се разпределят за няколко пътувания или да се похарчат наведнъж.
„Когато казахме на хората, че те могат да си вземат отпуск, когато и колкото им е удобно, те първоначално не знаеха как да реагират”, разказва пред Business Insider Марк Дъглас, изпълнителен директор на SteelHouse.
Това се случва през 2010, когато компанията е основана. Година по-късно Дъглас измисля решение, а именно – да плаща на служителите си да отидат на почивка.
„Нашата култура е много проста. Основава се на доверие и амбиция”, допълва Дъглас.
Имало е хора, които предпочитали вместо почивка да получат в кеш бонуса от 2 хил. долара. Дъглас обаче е непреклонен по отношение на това как трябва да се използват парите. „Искам да отидете някъде и да се забавлявате”, казва им той.
Резултатите говорят сами за себе си, споделя Дъглас. През последните три години само пет от 250 души са напуснали компанията, като трима от тях са го направили по лични причини. Освен това след почивката служителите се връщат презаредени и са по-продуктивни.
Дъглас разказва, че се вдъхновил за идеята от личния му опит в компании, които окуражавали служителите си да отидат на почивка. „Едно е да кажеш: „”Имате три седмици отпуск”, както повечето компании правят. И съвсем друго: „Имаш пари и ако не отидеш на почивка, за да ги похарчиш, парите ти изгарят”, коментира Дъглас.