събота, 12 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4640 прочитания

    Какво е да си HR във време на пандемия: Ваня Георгиева, HR мениджър, Astea Solutions

    HR-и на водещи компании в България разказват пред Economy.bg за предизвикателствата в новите условия на работа
    22 април 2021, 10:23 a+ a- a

    Ваня Георгиева, HR мениджър, Astea Solutions

    Изминалата година беше различна! Изискваше адаптивност и бързи решения, а ролята на HR-а беше ключова. Специалистите по Човешки ресурси трябваше да дават адекватни отговори в непредвидима среда, да вземат своевременни решения, с които да опазят здравето на служителите си, но и да осигурят непрекъснатост на бизнес процесите. Да реорганизират режима на работа, да ангажират, мотивират и привличат хора в онлайн среда, но и да поддържат връзката с тях жива... И всичко това в бързопроменящи се и екстремни условия, за които никой не беше подготвен.

    Какво е да си HR във време на пандемия попитахме HR професионалисти във водещи компании от различни сектори в България.

    Ваня Георгиева e част от екипа на  българската софтуерна компания Astea Solutions, базирана в София, и изпълнява ролята Human Resource Manager. Има над 10 години опит в разнообразие от роли в управлението на човешките ресурси.

    Astea е създадена през 2006 г. с цел да насърчава топлата връзка между университета и бизнеса. „За нас е характерно да работим по предизвикателни проекти, които ангажират въображението и налагат търсенето на точните решения сред многообразието от езици и платформи. Благодарение на тези здрави основи Astea се налага като надежден технологичен партньор за своите клиенти от САЩ - компании от Fortune 500 като Barnes & Noble и Advance Auto Parts, както и иновативни стартъпи като Stageit и DailyPay. Astea също се гордее със собствени инициативи: Astea Conference и стажантската си програма. Вярваме, че споделянето на знания и опит допринасят за развитието на ИТ индустрията в България“, разказва пред Economy.bg Ваня.

    Име: Astea Solutions
    Сфера на дейност: IT
    В България е от: 2006
    Брой служители глобално: 130+
    Брой служители в България: 130+
    Офиси в България: София, 1407 Лозенец, ул. Кораб планина 8-10
    Основни продукти/марки: Софтуерно консултиране, анализ и проектиране; разработка на специализиран софтуер и персонализирани технологични решения

    Кои бяха най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте през изминалата година и как се справихте с тях?
    За всички ни, хора и бизнеси, неизвестността беше най-голямото предизвикателство. 

    За IT сектора промяната и динамиката на процесите са ежедневие, но този път промяната е глобална и всеки от нас я преживява.  Да осигурим яснота и контрол на променливите, които са в наши ръце, беше от ключово значение за нас през изминалата година.

    Разбира се, първата ни грижа беше да осигурим безопасност и спокойствие на всички служители и партньори на Astea. Възможността за работа извън офиса винаги е била част от ежедневието ни в някаква степен. Успяхме без излишни формалности да преместим удобствата на офиса и работата си изцяло от дистанция.

    Предизвика ни липсата на ежедневния ни ритъм в голямата пъстра общност на офисната среда. Компенсирахме загубата на спонтанната комуникация с концентриране на усилията ни във виртуални и неприсъствени синхронни и асинхронни събития. Надникваме в домовете си, пием виртуално кафе заедно, организираме си онлайн тиймбилдинги и се опитваме да надграждаме всяка инициатива. 

    Обменът на знания и информация е част от идентичността ни като компания и не се оставихме на обстоятелствата да ни възпират, а се възползвахме от възможностите, които ни предоставиха. Организирахме изданията на Astea Conference и стажантската ни програма, като променихме формата, но продължихме да споделяме знание.

    Поводите ни за разговор вече изискват предварително планиране и не се случват край джагите или в зоните за кафе и срещи, но продължават да са част от ежедневието ни. Клубовете ни по интереси заживяха по-интензивен живот във вътрешните ни канали за комуникация. А срещите ни се преместиха в платформите за видео разговори, но запазихме същата атмосфера на непринуденост.

    Кои от въведените от компанията мерки дават най-добри резултати?
    Индивидуалният ни подход към благосъстоянието на всеки от нас ни дава възможност да бъдем добри професионалисти. Съхраняването на баланса между личните и служебните ангажименти, както и намирането на индивидуални решения според нуждите на всеки е работещият за нас модел. 

    Запазването на традиционните ни поводи за среща и пренасянето им във виртуален формат ни научиха, че можем да сме заедно дори от разстояние. Смятаме, че съхраняването на ритъма ни, разнообразяването на деня ни с поводи за неформална комуникация, споделеното понеделнишко кафе и свободата на колегите да организират деня си спрямо ритъма си ни донесоха най-голяма полза.

    Научихме се да дегустираме вино от дистанция, да правим забавни уъркшопи за малки и големи, да се състезаваме във виртуални турнири, да четем заедно любимите си книги и да празнуваме личните и служебни поводи за радост. 

    До момента обратната връзка относно екипните инициативи е положителна. Най-често колегите си пожелават повече време заедно и по-разнообразни предизвикателства. Ето защо понастоящем се фокусирахме върху организацията на серия от събития по интереси, споделени сред колегите. През април Astea има рожден ден - празнуваме 15 години заедно и се стремим всеки от екипа да го усети по този начин.

    Кои нови практики ще запазите и след ковид пандемията?
    В 15-годишната ни история като компания винаги сме предлагали гъвкави и адаптивни решения, както за служителите, така и за клиентите ни. Продължаваме да ценим свободата и да вярваме в самоинициативността повече от всякога. 

    Продължихме да разширяваме екипите си и в дейностите ни по подбор, като въведохме нови процеси, чрез които още по-лесно се свързваме с кандидатите за работа. Ревизирахме начина, по който провеждаме интервютата ни, и го адаптирахме към дистанционния формат на срещите ни с бъдещите ни колеги. Продължаваме да търсим любопитни, умни и отворени към предизвикателствата специалисти, с които да работим по проектите ни.

    Ситуацията донесе промяна във всички HR-процеси. Промени се наблюдават  не само в процесите на подбор и комуникация с кандидати за работа. Администрирането на документи и управлението на тази комуникация също претърпя позитивна промяна. Надяваме се и на законодателни инициативи, които да подпомагат работодателите за все по-малко изискуема хартиена документация в управлението на взаимоотношенията със служителите. В Astea ще продължаваме да работим върху подобряването на този и всички процеси обърнати към хората.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на АСТЕА СОЛУШЪНС АД в JOBS.bg тук

    Какво е да си HR във време на пандемия разказват още:

    Миглена Узунова-Цекова, старши директор „Човешки ресурси“, А1 България
    Благослава Данаилова, Recruitment Business Partner, Endava
    Кремена Лефтерова, HR бизнес партньор, Mars

     

     

     

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 23 часа
    „Смарт Солар Технолоджис“ инвестира 240 млн. лв. в Стара Загора
    Новият завод на компанията ще създаде над 800 нови работни места
    преди 1 ден
    ЕЦБ ще намали лихвените проценти с по 0,25% през октомври и ноември
    Това показва проучване на „Ройтерс“ сред икономисти
    преди 1 ден
    Над 110 млн. са регистрираните електронни прегледи за по-малко от 2 години
    Общият брой на издадените електронни рецепти надхвърли 63 млн.
    преди 1 ден
    Франция разкри строг бюджет
    Страната се опитва да се справи с повишаващия се дълг и дефицит чрез орязване на разходите и по-високи данъци
    преди 1 ден
    AMD обяви нови AI чипове
    Според компанията AI пазарът ще нарасне до $500 млрд. в следващите 4 години
    преди 1 ден
    Заводът за лагери в Сопот се разраства с инвестиция за над 14 млн. лв.
    СКФ Бeрингс България получи сертификат за инвестиция клас A