четвъртък, 16 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3078 прочитания

    Remote vs Office work - какви са плюсовете и минусите?

    И как да ангажираме служителите си при работа от разстояние, попитахме част от лекторите на форума Business Talks
    03 ноември 2021, 17:48 a+ a- a

    Remote vs Office work. Какви са плюсовете и минусите на дистанционната работа и как да ангажираме служителите си при работа от разстояние? Този въпрос зададохме на мениджъри от водещи компании в България, които ще се включат във форума Business Talks.

    Новото издание на събитието, стартирало през 2020 със серия виртуални събития Еmployer Branding Restart, ще се проведе на 5 ноември 2021 онлайн и присъствено в зала Event Space 2021 (НДК). Форумът разглежда актуалните теми и предизвикателствата в управлението на човешките ресурси по време на пандемията, технологичните иновации и новите комуникационни инструменти. Може да се регистрирате тук.

    Елина Павлова е управител на UNIQA Software-Service Bulgaria, собственост на UNIQA Insurance Group AG, където успешно ръководи административните и финансови въпроси на фирмата. Елина започва кариерата си в UNIQA през 2007 г. и е един от първите служители на USS BG. За повече от 14 години опит в софтуерната индустрия тя взима участие в редица проекти, свързани с внедряване на системи за застрахователните компании в групата на UNIQA и с развитието и разрастването на USS BG като компания. Има бакалавърска степен по Стопанско управление от Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“ и магистърска степен по Управление на ИТ проекти от Нов Български Университет.

    Елина Павлова, управител на UNIQA Software-Service Bulgaria

    Това е много обширна  тема в последните две години. За мен плюсовете на работа от офиса са това, че човек има ясно начало и край на работния ден. Домът е място за почивка, а офисът е мястото за концентрация и работни ангажименти. Ритуалът по отиването на работа всяка сутрин ми дава възможност да се фокусирам върху важните задачи за деня. Не на последно място идва и удобството да изминеш 5 крачки и да поговориш с колега по даден въпрос, вместо да говорите по чат/ телефон.

    Разбирам и колегите, които предпочитат дистанционна работа – не се налага да пътуват до работа, да се чудят какво да си облекат сутрин, дали колегата в офиса предпочита различна стайна температура и др. 

    В началото на пандемията всички бяхме принудени да нагласим начина си на живот и работа по такъв начин, че работата от вкъщи да стане възможна и за някои колеги с времето това стана предпочитан вариант за работа. Като минус при дистанционната работа намирам в това, че работният ден няма точно начало и край. Много хора без да се усетят работят повече от 8 часа на ден и това дава отражение на тяхното здраве в дългосрочен план. Основният недостатък, който виждам, е липсата на контакт лице в лице с други колеги и това че за целия ден няма смяна на обстановката ако работиш от вкъщи. Денят започва и завършва вкъщи. Затова нашите колеги имат различни формати на дистанционни срещи, за да обменят информация и да се координират с останалите членове на екипите и техните ръководители.

    Ролф-Юрген Заерле е главен изпълнителен директор на Силвър Стар Моторс - генерален дистрибутор на Mercedes-Benz за България. Има над 30 години опит в автомобилната сфера, като 25 от тях е работил за концерна Daimler AG. Отговарял е за развитието на дилърската мрежа на Mercedes-Benz на няколко континента. През годините е заемал различни ръководни позиции, включително в локалните представителства в Швейцария, Близкия Изток, Индия и Сърбия. От създаването на Силвър Стар през 2017 е начело на компанията у нас.

    Ролф-Юрген Заерле, главен изпълнителен директор, Силвър Стар Моторс (генерален дистрибутор на Mercedes-Benz за България)

    Двата начина на работа не трябва да се противопоставят, а да вървят паралелно, като се интегрира работещ хибриден модел в организацията. Модел, който съчетава възможността за комуникация на живо с възможностите за онлайн срещи. Модел, който не поставя служителите в изолация, но също така и не ограничава тяхната гъвкавост и право да избират мястото, от което работят.

    Хибридното разпределяне на работното време позволява изключително добро структуриране на работната седмица, например чрез извършване на дейности, предполагащи тишина и съсредоточаване от вкъщи, или пък срещи за дискусии и обмен на информация с колегите в офиса. 

    Елена Спирина е маркетинг експерт с фокус в публичните комуникации и организирането на събития с 21+ години опит в големи международни компании. Магистър e „Бизнес администрация“ и е преминала редица обучения, включително „PR и управление на репутация“ към London School of PR. Член е на управителния съвет на БДВО oт 2021. Елена е предприемач с 14 години зад гърба си с компанията за корпоративни събития PARTY MANAGEMENТ. Има богат опит като водеща на събития, бизнес симулации и тиймбилдинг програми, както и реализирането на цялостни employer branding стратегии. Тя е и официален организатор на серията публични събития Business Talks и White Dinner.

    Елена Спирина, предприемач и водещ на събитието Business Talks

    Work from anywhere е страхотна свобода в личния избор на работещия. Със сигурност е приложима само за професиите зад компютър обаче (IT, журналисти, маркетинг, криетийв), за екипи по продажби и такива като мен – организатори на събития. Още първите 5 години от създаването на компанията през 2007, екипът ни работеше така. После започнахме в офис. Хората имат нужда от среда, по-лесно става комуникацията, обмяната на идеи, има друг дух виждането на живо.

    Сливането на работните задачи с домашните ангажименти, ако говорим за работа от дома, често води до нездравословно „преработване“, липса на концентрация и реално невинаги сме достатъчно ефективни от дома си, а друг път е супер, ако искаш да се концентрираш и да избягаш от разсейващи разговори.

    Смятам, че даването на възможност всеки сам да избира кога да е в офиса и кога да е дистанционно е ключът, както и че трябва да има задължителни срещи в офиса, дори да са 1 седмично или 1 месечно – според бизнеса.  

    Надежда Василева е директор „Подбор на кадри“ в Adecco България. Има 15 години опит във финансовия сектор в областта на обслужване на клиенти и управление на екипи по продажбите. Присъединява се към екипа на Adecco България през 2017 г. На настоящата се позиция управлява 3 екипа от специалисти по подбор на таланти и 360° консултанти. Има бакалавърска и магистърска степен по Бизнес Администрация в Софийски Университет, както и Executive MBA по Бизнес Администрация в Contrugli Business School.

    Надежда Василева, директор „Подбор на кадри“ в Adecco България

    Работата от вкъщи има доста прeдимства, които се оценяват от хората. Например 43% от участниците в последното проучване на Adecco Group, Resetting Normal: Defining the New Era of Work 2021, което обхваща близо 15 000 респонденти от 25 държави в работоспособна възраст, споделят, че са подобрили дигиталните си умения. 50% са намерили по-добър баланс между работа и личен живот, а 47% твърдят, че се справят по-успешно с управлението на времето си.

    Но едновременно с това всеки трети от респондентите споделя, че психичното му здраве се е влошило през последните 12 месеца. Затова бърнаутът (професионалното прегаряне) се превръща в следващото голямо предизвикателство за компаниите и техните лидери. 

    По-застрашени от него са жените и младото поколение. И тук изключително важна е ролята на компанията и подготвеността на нейните лидери, за да запазят високата продуктивност и да не се стига до напускане на таланти.  Затова ние като HR лидери, съветваме компаниите да измерват успеха и по допълнителни показатели освен чистата печалба. Освен нея важни са положителната култура, сигурността на работното място, благополучието и развитието, за да се гарантира, че позитивите от пандемията като по-добра гъвкавост, възможности и продуктивност няма да бъдат изгубени.  

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    НСИ отчита дефлация през април
    Годишната инфлация е 2.4%
    преди 13 часа
    "Най-лошото е зад гърба ни": ЕК очаква неголям темп на растеж, който ще се засили през 2025
    Геополитическо напрежение продължава да носи рискове за ЕС
    преди 14 часа
    преди 15 часа
    Questers става Pwrteams
    Управлението на компанията поема Карел Саурвалт, който и преди интеграцията е начело на Pwrteams
    преди 16 часа
    Wizz Air пуска полети от Варна до Лондон Гетуик
    Те стартират от 18 юни и ще бъдат изпълнявани 3 пъти седмично