събота, 25 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4922 прочитания

    Първите дни в BILLA България

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в BILLA България от Ивелина Евстатиева - Ръководител „Човешки ресурси“ в компанията
    26 февруари 2024, 09:25 a+ a- a

    Ивелина Евстатиева - Ръководител „Човешки ресурси“ в BILLA България. Снимка: BILLA

    В новата рубрика на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти във водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време отнема периодът по онбординг, какво да очакват новите служители в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги?

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в BILLA България от Ивелина Евстатиева - Ръководител „Човешки ресурси“ в компанията.

    BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин в София. Тя е представена в 50 града в страната с общо 159 търговски обекта, което я прави веригата с най-голям брой магазини в България. Компанията продължава да развива своята мрежа от супермаркети и е третият най-голям частен работодател в страната с над 5000 служители.

    Име: BILLA България
    Сектор: Модерна търговия
    В България е от: 2000
    Брой служители в България: 5000+
    Търговски обекти: 159 в 50 града

    Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията? В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
    Първият работен ден в BILLA започва на живо, на мястото, където новият служител ще работи. Дали това ще е магазина, логистичната ни база или офиса, първите хора, с които ще се срещне, са неговият пряк ръководител и бъдещият му екип.

    Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
    При започване на нова работа и особено в първия работен ден вълнението често е съпроводено с известна доза притеснение. Това е разбираемо, затова ние се стремим да се поставим в обувките на новия колега и избягваме често срещаната грешка „всичко, навсякъде, наведнъж“ или заливането с информация и многото запознанства още в първия ден. Нашата онбординг програма е структурирана така, че всеки служител да има възможност да се запознае с колегите си и работния процес поетапно, уверено и пълноценно. Първата стъпка е да го настаним удобно на новото му работно място и да си направим заедно кафе.

    Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители?
    Всеки служител на BILLA независимо от отдела и позицията си преминава през 4-дневно обучение в нашия Обучителен център. То включва теоретична и практическа подготовка и цели да запознае служителя с нашия бизнес, с основните понятия в бързооборотния сектор, както и с различните работни процеси в магазина. След успешното завършване на обучението служителите получават международно признат сертификат в съответствие с международните стандарти на REWE Group. Конкретните стъпки от въвеждащия план, който всеки нов служител получава при постъпване на работа, са индивидуални и съобразени с неговата роля.

    Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    Преките участници в процеса по онбординг са новият служител, неговият пряк ръководител, представител на отдел Човешки ресурси и ментор. Ще се спра на ролята на ментора, тъй като тя е по-малко позната. В някои компании се среща още като buddy (от англ. „приятел“). Неговото участие във въвеждащия процес е ключово за по-бързата и лесна адаптация на новия служител. Менторът е винаги на разположение – подкрепя, дава съвети и търси отговори на въпроси заедно с новопостъпилия. Също така помага на новодошлия да опознае колегите си и го запознава с някои по-неформални аспекти от дейността и живота в компанията.

    Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
    Нашата въвеждаща програма включва ясно разписани активности, планирани в първите 6 месеца, така че в нито един момент новият служител да не се чувства дезориентиран относно това какво му предстои и какво се очаква от него. 

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    В зависимост от позицията процесът по въвеждане отнема между 3 и 6 месеца. След края на програмата събираме обратна връзка от служителя, както и от останалите участници в процеса. По този начин оценяваме представянето не само на самия служител през периода на неговото въвеждане, но и ефективността на самата програма. 

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
    Може би предизвикателството е в това да поддържаме правилния и здравословен баланс. Между това програмата да даде сигурност и спокойствие на новопостъпилия и същевременно да му даде възможност да опознае реалната динамика на бизнеса, която понякога може да бъде много предизвикателна. Не е лесно, но смятам, че в голяма степен сме успели да намерим тъкмо този баланс.

    Как измервате степента на готовност за работа и приобщаване към екипа на новия служител?
    Освен обучения и индивидуални срещи с отделните структури в компанията, въвеждащият план съдържа активности, които служителят трябва проактивно да планира и да осъществи. Преминаването му през тях е важен индикатор за мотивацията му, както и за неговата готовност и приобщаване към екипа. Този процес на обучение не свършва с края на програмата. Успешното ѝ приключване поставя началото на следващия етап от развитието на служителя в компанията, което ние планираме стъпка по стъпка заедно с него.

    Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
    Съветът ми към всеки наш бъдещ служител е да се опита да опознае BILLA „отвън“. Като клиент, но и като потенциален служител, през призмата на ролята, която ще заема в компанията. Също така да бъде наясно какво очаква от своята нова работа, какво иска да извлече за себе си – за своето личностно и кариерно развитие. И разбира се, да бъде любопитен, възприемчив. Готов да учи и да се справя с предизвикателствата на една бързо променяща се среда, какъвто е нашият бизнес.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Билла България ЕООД в JOBS.bg


    Вижте още от рубриката ПЪРВИТЕ ДНИ В...

    Първите дни в Proxiad SEE
    Първите дни в Coherent Solutions Bulgaria
    Първите дни в Milestone Systems
    Първите дни в Progress
    Първите дни в Delta Source
    Първите дни във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт
    Първите дни в StorPool
    Първите дни в Еником М и Каре България
    Първите дни в DataArt
    Първите дни в Arco Real Estate
    Първите дни в Blankfactor
    Първите дни в А1 България
    Първите дни в NOTO
    Първите дни в Технополис и Практикер
    Първите дни в KFC/Самекс
    Първите дни в Kaufland България
    Първите дни в Аурубис България

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 20 часа
    OpenAI стартира първият си AI агент
    Operator може да използва компютър вместо вас
    преди 21 часа
    Ипотечните кредити у нас вече с ръст от 30%
    Вижте колко пари държат българите на депозити в банките
    преди 21 часа
    Тъмп: Произвеждайте в Америка или плащайте мита
    Това заяви американският президент в разговор с представители на форума в Давос
    преди 22 часа
    Какво е Ла Ниня?
    И какви климатични промени ще причини в глобален мащаб?
    преди 1 ден
    Близо 40% ръст на потреблението на електроенергия в Западна България
    Според данни на Електрохолд причините са ниските температури през декември и изборът на все повече домакинства да се отопляват на ток
    преди 1 ден
    Норвежката централна банка остави лихвите непроменени
    Институцията се готви да започне намаления през 2025 г.