четвъртък, 29 юли 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2732 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult

    Александър Георгиев, Мениджър „Бизнес развитие“, Еasy Consult, пред Economy.bg
    24 юни 2020, 11:27 a+ a- a

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента?  Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Вижте какво коментира Александър Георгиев, Мениджър „Бизнес развитие“, Еasy Consult.

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    HR секторът е един от най-засегнатите не само в България, а в целия свят. Основните потребители на услугите ни (производствени, аутсорсинг, търговски и много други компании) бяха пряко повлияни като намалиха обемите си с 30 – 80%. Всички бяха предпазливи и нови назначения се случваха само за ключови позиции или за дългосрочни слабозасегнати от извънредното положение проекти. 

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    Благодарение на направените инвестиции през годините успяхме в рамките на един уикенд да организираме работата си така, че цялата компания да заработи дистанционно. Техническата инфраструктура, системите за управление на процесите по подбор и продажби, както и ясно регламентираните бизнес процеси ни позволиха да гарантираме сигурността на данните, които обработваме и да продължим да доставяме услугите си без промяна във времето за реакция и качеството. 

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    Завръщането в офисите ни в цялата страна ще става поетапно. Поддържаме всички мерки за сигурност, безопасност и дезинфекция, като всяко помещение дава възможност за спазване на социална дистанция от 1,5 метра между колегите. По време на пандемията използвахме възможността и направихме някои подобрения в централния ни офис в София, а в Пловдив, Бургас и Варна избрахме и обзавеждаме по-големи офиси, в които да се нанесем след края на извънредното положение. В момента в тях има само обзавеждане и техника, но в рамките на следващите 2 седмици се надяваме да бъдат отново пълни с хора.  

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    Като отговор на генералната промяна в начина на работа въведохме нови правила, които да регулират начина на събиране и обработване на информация. Също така и средствата и начина на комуникация както между колегите в екипа, така и с кандидатите и клиентите ни. При прогнозирането, планирането и вземането на мерки преминахме от 1,3,6 месеца на 1,2,4 седмици.  Колкото до работата от вкъщи – политиката ни претърпя промяна. Предвид положителните ни впечатления от резултатите и настроенията в екипа планираме да я доразвием в средносрочен план.

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    На този етап, бих казал, положително. Новият начин на работа позволява на всички участващи страни в процеса да спестят време. Това, от своя страна води, до оптимизиране на процеса на работа и подобряване на ефективността и продуктивността. Традиционно резултатите в нашия сектор се измерват в брой направени назначения и съответно постигнат оборот. 

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат, или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    В рамките на изминалите 3 месеца преминахме през различни фази в нагласата и настроенията на колегите в екипа ни. Първите седмици повечето хора бяха ентусиазирани, че могат да работят откъдето пожелаят. След това голяма част от тях потвърдиха желание да се върнат на работа от офиса. В дългосрочен план виждаме най-голям интерес към прилагане на балансиран модел, позволяващ комбиниране на работата от офиса с тази от вкъщи/разстояние. Голям интерес предизвика предоставената възможност през лятото колегите от София и Пловдив да работят от офисите ни по морето, а тези от Варна, Бургас и Шумен да направят обратното в желан от тях момент. 

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Предвид напълно непознатата ситуация бяхме подготвили различни сценарии и методи за ангажиране на хората, но за щастие, не се наложи да бъдат прилагани. Всички колеги реагираха професионално и отдадено, за което бих желал да им благодаря. За изминалите три месеца бяха реализирани редица инициативи. Някои от тях бяха инициирани от компанията, но това, което ни направи впечатление, е, че имаше и много такива, които бяха реализирани от колегите помежду им. Имаше кулинарни състезания, провеждане на тренировки от вкъщи, дистанционни обучения, безплатни консултации за кандидиати за работа, разработване и предлагане на нови услуги, които да помогнат на клиентите ни в създалата се ситуация и много други.  

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Най-голямото предизвикателство, пред което се изправихме беше да намерим решение как да задържим максимално голяма част от екипа си предвид рязко намалелите обеми работа и липсата на индикации за възстановяване на пазара. Благодарение на гъвкавостта на компанията и на екипа ни успяхме да направим редица хоризонтални трансформации и да алокираме непрекъснато ресурси в екипите, които имаха достатъчно отворени позиции. На някои от колегите, с които се наложи да се разделим съдействахме да започнат работа при наши клиенти и партньори. Други предпочетоха да изчакат да бъдат възстановени обемите в екипите, в които работят, за да се върнат обратно. За нас това е много висока оценка и означава много.  

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на Еasy Consult в Jobs.bg ТУК.

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    Извънредната епидемична обстановка се удължава до 31 август 2021 г.
    Новите случаи в глобален мащаб се увеличават с 12% за седмица, по данни на СЗО
    преди 15 часа
    ЕК подписва договор за закупуване на лекарство срещу Covid-19
    Sotrovimab може да се използва за лечение на пациенти с леки симптоми на коронавирус, които не се нуждаят от допълнителен кислород, но които са с висок риск от тежко боледуване
    преди 15 часа
    Goldman Sachs създава фонд за финансиране на децентрализиране на финансите и блокчейн
    Данни на банката показват, че 60% от супер богатите фамилии притежават или инвестират в крипто
    преди 16 часа
    преди 16 часа
    Wizz Air очаква почти пълно възстановяване на пътникопотока през юли и август
    Търсенето се увеличава заради летните почивки, облекчаване на мерките във Великобритания би помогнало допълнително