сряда, 08 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3597 прочитания

    Пост-COVID офисът: Как работят хората в MentorMate?

    В момента близо 60% от колегите предпочитат да работят основно дистанционно, казва Виктория Чучумишева - HR Manager в софтуерната компания
    08 юни 2022, 14:28 a+ a- a

    Виктория Чучумишева, HR Manager в MentorMate. Снимка: MentorMate

    Какви политики за работа прилагат в момента компаниите в България и какво се промени след края на извънредната епидемична обстановка? В новата рубриката „Пост-COVID офисът“ HR лидери и мениджъри във водещи компании от различни сектори в България разказват как е организирана работата в офисите и как се чувстват служителите в новата обстановка.

    Как работят хората в Ментормейт в момента, пред Economy.bg разказва Виктория Чучумишева, HR Manager в софтуерната компания.

    Как е организирана работата в офисите Ви в момента?
    Работата в момента е организирана в хибриден модел. Колегите имат възможност да избират между 3 начина на работа: 

    1) основно от офиса с политика за работа от вкъщи до 50% от месеца; 

    2) основно от вкъщи или друг предпочитан адрес; 

    3) изцяло дистанционно.

    Кои от мерките, които прилагахте по време на ковид, останаха трайна част от политиката за работа на компанията?
    Въпреки че дезинфектантите винаги ще си останат част от задължителните елементи в офиса, най-значимата мярка, която няма да си тръгне скоро, е възможността за дистанционна работа. Преди пандемията практикувахме офис модела, но засега оставаме плътно зад хибридния вариант.

    Кои ковид политики отпаднаха, защото считате, че не са подходящи в новата среда?
    По време на пандемията бяхме наложили мерки, които ограничаваха пътуванията между офисите, екипните събирания, срещите на живо и посещенията на външни лица. С намаляването на риска тези политики отпадат, като местим фокуса си именно към повече интеракции на живо с цел заздравяване на връзката между нас. 

    Как се чувстват служителите в новата обстановка и как предпочитат да работят? Каква обратна връзка получавате?
    Колегите оценяват много високо гъвкавостта относно начина на работа. Така успяват да балансират между всичките си ангажименти. В момента близо 60% от колегите предпочитат да работят основно дистанционно, а за останалите 40% е по-удобно да работят от офиса.

    Наложи ли се да редуцирате или да увеличите офис площите си, да промените нещо в дизайна и обзавеждането?
    В София преустроихме изцяло офиса си в посока хибриден модел на работа. Обособихме по-малки работни пространства, създадохме повече зали за срещи и фокус работа и отделихме място за спорт и фитнес. Навсякъде другаде работим в посока облагородяване на офисите ни с цел да бъдат уютно и привлекателно място за работа.

    Как виждате функцията на офиса във Вашата компания в бъдеще?
    Ще продължим да залагаме на гъвкавостта и свободата колегите да избират начина, по който работят. Офисите ще са притегателното място за работата, изискваща сътрудничество и взаимодействие на живо. Също така ще са мястото за екипни събирания, неформални срещи и празнуване на успехи. Разбира се, винаги ще си останат на разположение за хората, предпочитащи работа от офис, като осигуряват комфорт и удобства.

    Промени ли се пакетът Ви от придобивки?
    По време на пандемията създадохме гъвкав пакет от придобивки. Той включва 15 опции, от които нашите колеги може да изберат тези 2, които са най-удобни за тях. Нашата цел е да подсигурим разнообразие за всеки, като в пакета ни има здравно осигуряване, няколко варианта за транспорт, спортни карти, застраховки, инвестиционен план. При част от опциите могат да се включат и членове на семейство. 

    В допълнение предоставяме възможност за издаване на квалифициран електронен подпис, имайки предвид, че повечето администрация вече се случва онлайн. Това е улеснение за нашите колеги както за работни, така и за лични административни въпроси. 

    Друга придобивка, която стартирахме, е свързана с менталното здраве. Осъзнаваме, че животът ни поднася много предизвикателства особено през последните няколко години. Динамиката в ежедневието също е много висока. За нас е важно емоционалното и психическото здраве на екипа и затова предлагаме възможност за определен брой консултации годишно с професионалисти.

    Пред какви предизвикателства сте изправени в момента?
    През последните 2,5 години нараснахме до близо 1000 души, като много от хората не са се виждали помежду си лично. При екипни събирания част от колегите изпитват притеснения и бариери да ги посещават именно защото смятат, че не познават добре останалите. Това е едно предизвикателство, което трябва да преодолеем постепенно. 

    Предвиждате ли някакви нови програми/ политики/ инициативи след края на пандемията?
    Вече сме започнали повечето инициативи, които предвиждаме, като те са свързани най-вече със създаване на поводи да бъдем заедно.

     

    Вижте по какви проекти работи Ментормейт

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на MentorMate Bulgaria Ltd. в JOBS.bg

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    Първата за България и региона водородна зарядна станция вече e в експлоатация
    Тя може да зарежда при двете стандартни налягания за компресиран водород
    преди 14 часа
    Ето каква част от българите са доволни от работата и заплатата си
    Близо 40% от сънародниците ни виждат в изкуствения интелект повече проблеми, отколкто възможности, сочи ново проучване
    преди 16 часа
    преди 20 часа
    Бюджетът на плюс от 600 млн. лв. през април
    Принос за това има вноската на БНБ
    преди 21 часа
    Google съкрати 200 души
    Компанията измества основните си длъжности зад граница
    преди 22 часа
    Очаква се България да се присъедини към ОИСР до края на 2025 г.
    Общо 31 доклада на комитетите на ОИСР по отношение на България са приети, остават още 26