петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5414 прочитания

    Кои са предимствата на персонализирания маркетинг?

    Вижте примери от семинара на известния маркетинг експерт Рафи Албо в София
    17 октомври 2014, 14:46 a+ a- a

    „Навсякъде по света наблюдавам преход от „ маркетинг за теб” (YOU Marketing) към „маркетинг за мен” (Me Marketing). От маркетинг тип „скъпи клиент” към маркетинг с лице и име, моето име”. Така започна семинара си известният израелски маркетинг експерт Рафи Албо. По време на рекламното изложение COPI’s в София той представи възможностите на персонализирания маркетинг и приложенията с добавена реалност.

    „Ние обичаме себе си. И ако получим продукт с нас като част от него, веднага ще го харесаме. Me Marketing-ът променя всичко”, коментира Албо.

    За проекта на Coca Cola с персонализираните етикети

    „Има три нива на сложност при One-to-One маркетинга”, отбеляза той. Като пример за базовото ниво Албо посочи проекта на Coca Cola с имената.

    „Какво направи Coca Cola? Те взеха нещо, което го има в индустрията отпреди 15 години. Отпечатаха 100-те най-популярни имена в България на етикети, използвайки дигитален печат. След тях всички започнаха да говорят за имената, но това е много базисен маркетинг”, допълни експертът.

    „Вие също можете да използвате тази технология по много различни начини. Можете да принтирате имена върху етикети за кетчуп или за вино, или за шоколад”, предложи Албо на българските маркетинг специалисти. „Това е проста концепция за маркетинг. А всички, които познавам, говорят за Facebook, дигитален маркетинг или like-ове. Но никой не може да обясни на клиента, дали това води до ръст на продажбите му”, подчерта израелският специалист. „Защо не се върнем към основите? Ние всички сме човешки същества, какъвто е и българският потребител”, коментира Албо.

    Персонализация чрез използване на баркод

    Второто ниво при One-to-One маркетинга е персонализация чрез използване на баркод или sequential barcoding/QR. Вместо да се използват скучни и грозни баркодове, те могат да бъдат разпечатани и изрязани под различни забавни форми. „Представете си например стикери под формата на сърце, като всеки стикер има различен код. Можете да свържете всеки стикер с конкретно съдържание за потребителя, което може да бъде видяно, след като се сканира с мобилно устройство. Стикерът с баркода може да бъде залепен на бутилка вино, на кетчуп, на шампоан или на шоколад”, обясни Албо.

    Персонализация с вашите снимки и послания върху продукта

    „Третото ниво, което е най-сложно, но и най-впечатляващо, е истински One-to-One маркетинг. Това не са различни версии на имена или баркодове без мен в посланието. Тук става дума за истински Me Marketing”, подчерта израелският специалист. 

    Той даде пример с препарат за чистене с марката Kleenex. „Можете да се свържете чрез съответно приложение със снимките и албумите си на телефона или с Facebook албумите си, да изберете ваша снимка или снимка, която харесвате, да напишете послание и след една седмица да получите продукта с вашата снимка на него и вашето послание. Това е много ефективна методология да създадете всичко”, посочи маркетинг експертът.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 7 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 7 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 8 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 10 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години