събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6800 прочитания

    Как се създава реклама, която работи?

    Вижте какво разказва за отличените с Effie кампании „Спестовен жилищен кредит” и „Падаща звезда” Силвия Костова - началник управление „Корпоративни комуникации и маркетинг“ в Пощенска банка
    14 май 2015, 19:19 a+ a- a

    На 27 май за осма поредна година в България ще се проведе  фестивалът за ефективност на реклама Effie, организирани от Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Наградите Effie отличават най-успешните и ефективни като бизнес резултат рекламни кампании.

    Как се създава реклама, която работи? Потърсихме някои от победителите миналата година, за да разкажат коя е била основната идея на кампанията и защо имeнно върху нея са изградили концепцията си, какви предизвикателства са срещнали и най-важното  - какви резултати са отчели. 

    Силвия Костова има 15-годишен професионален опит в областта на корпоративните комуникации, маркетинга и медиите. От 2014 е началник управление „Корпоративни комуникации и маркетинг“ в Пощенска банка. Повече от 10 години тя заема мениджърски позиции, като 4 от тях е член на борда на директорите и управляващ директор на агенция в една от водещите комуникационни групи у нас. Била е директор „Корпоративни комуникации“ в един от най-големите холдинги на пазара, където е отговаряла за комуникационната и маркетинг политика на водещи български компании в сферата на бързооборотните стоки. Работила е още като Press Officer в Администрацията на Президента на Република България и като журналист в печатни и електронни медии. 

    Вижте какво сподели Силвия Костова -  началник управление „Корпоративни комуникации и маркетинг“ в Пощенска банка за кампаниите „Спестовен жилищен кредит”, спечелила Сребро в категория „Услуги”, и „Падаща звезда”, отличена също със Сребро в категория „Промоции”.  

     

    Име на кампаниите: 
    „Спестовен жилищен кредит”, категория „Услуги” 
    „Падаща звезда”, категория „Промоции” 

    Какви бяха предизвикателствата пред двете кампании и какви цели трябваше да постигнат?
    Основен критерий за успеха на една кампания и пряк измерител на нейния ефект е броят на апликациите, получени в резултат на нея. Те са показател за потенциала за нов бизнес в реално отпуснати и усвоени кредити.
    Целта на Пощенска банка беше да постигне 50% ръст, но имайки предвид променливата пазарна среда в страната, по-трудно можехме да генерираме потребителски интерес. От тази гледна точка нестандартният подход в комуникирането на двете ни рекламни кампании беше рисков.
    Такъв тип услуги и промоции са напълно непознати на пазара. Практически това е нова категория, която обвързва в едно кредитни и спестовни банкови продукти и тя изисква задълбочено обяснение, за да бъде разбрано и прието от клиентите ни.
    Преодоляването на тези предизвикателства беше и нашата най-сериозна задача.  

    Вижте рекламата

     

    Каква беше основната идея и защо изградихте концепцията си именно върху нея?
    Кампаниите на „Спестовен жилищен кредит“ и „Падаща звезда” са изградени върху една и съща концепция, а именно – стремежът ни да предлагаме смели, новаторски и гъвкави решения, съобразени с нуждите на нашите клиенти. Като началник отдел „Корпоративни комуникации и маркетинг“ за мен е изключително важна както комуникацията, така и постигнатите резултати.

    Категория: Услуги
    Сребърна награда Effie: СПЕСТОВЕН ЖИЛИЩЕН КРЕДИТ
    Клиент: Пощенска банка
    Агенция: ББДО Груп/Графити ББДО
    Медиа агенция: РА Крес
    Дигитална агенция: Trinitix
    Медиа агенция: РА Крес

    Заедно с BBDO Group, нашата рекламна и ПР агенция, която през годините е многократно отличавана от EFFIE България, успяваме да обединим усилия и да излезем отвъд консервативния пазар на банкови продукти. За нас това е значим успех, който ни откроява като иноватори не само в разработването на банкови продукти, но и по отношение на маркетинговата ефективност.

    Как се реализира успешна рекламна кампания? Какви предизвикателства срещнахте по време изпълнението на „Спестовен жилищен кредит” и „Падаща звезда”?
    Една от най-важните задачи, пред които комуникационно трябваше да се изправим, беше да изведем иновациите на преден план, като ясно се отличим от останалите банкови продукти в категорията, за да успеем бързо да генерираме интерес и да постигнем заложените цели.

    Категория: Промоции
    Сребърна награда Effie: 
    ПРОМОЦИЯ „ПАДАЩА ЗВЕЗДА”
    Клиент: Пощенска банка
    Агенция: ББДО Груп/Графити ББДО
    Медиа агенция: РА Крес
    Дигитална агенция: Trinitix

    Искахме хората да си задават въпроси, за да можем да им дадем отговор и решение, които вече присъстват на пазара. С двете си кампании им доказахме, че това е възможно. Използвахме най-различни канали, за да достигнем до желаната аудитория – от телевизия, през статични канали и макросайтове на продуктите до интерактивни банери под формата на игри. За нас беше важно да излезем извън платените формати и да получим подкрепа и отзвук от медиите, като за целта организирахме и проведохме подробна информационна кампания за продуктите и за ползите от тях.

    Какви резултати постигнахте?
    Кампанията на „Спестовен жилищен кредит“ е пример за иновативен продукт за България. Той се доказа успешно не само сред потребителите, но и отново ни донесе международно отличие след номинацията на Европейските бизнес награди и наградите WARC, където бяхме едни от 28-те отличени брандове от целия свят. Това ни мотивира да продължаваме да изпълняваме ролята си на една от най-иновативните компании не само в страната, но и в Европа. Особено горди сме и с наградата за „Иновации“, която само преди седмици получихме от една от най-значимите бизнес организации у нас – КРИБ. Вярвам, че за нея сме допринесли и с маркетинговата комуникация. Чрез кампанията „Падаща звезда” на най-щедрата програмата за лоялност у нас – MyRewards, пък постигнахме удовлетвореност сред клиентите, които печелят, докато пазаруват. Всеки изхарчен лев им носи бонус точки, които могат да обменят за парични награди. Първото мобилно приложение за кредитни карти My Card, което въведохме наскоро, още веднъж доказа стремежа ни да стоим по-близо до клиентите си, да им предоставяме иновативни финансови решения. По този начин полагаме основите на банкирането на бъдещето, надграждаме собствените си постижения. 

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 15 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 16 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 16 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 18 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години