Доц. д-р Александър Христов, Любомир Аламанов и Даниел Киряков представиха новата платформа пред комуникационната общност в #theSite
Център за анализ и кризисни комуникации, който ще подготвя позиции и препоръки по управлението на кризи, бе създаден миналата седмица. Инициаторите доц. д-р Александър Христов, Любомир Аламанов и Даниел Киряков представиха новата платформа на събитие за комуникационната общност у нас в theSite.
Центърът ще има за цел създаване на анализи и прогнози за комуникационни кризи, оценка на потенциалните комуникационни рискове, препоръки за създаване на процедури по превенция и реакция в случай на криза. Ще се инициират и провеждат лекции, обучения, тренировъчни упражнения, както и изследвания на различни организации за готовността им за посрещане и адекватно управляване на възможни комуникационни кризи.
Центърът за анализи и кризисни комуникации ще се развива като отворена самостоятелна платформа, готова да приеме анализи и материали от всеки комуникационен експерт. Платформата ще бъде насочена към оценка на риска за комуникационна криза от дейността на държавни и общински институции и администрации, както и на компании, на представители на неправителствения сектор и на браншови организации и сдружения.
„Промяната в комуникационната среда води до промяна в нуждите за кризисни комуникации. Вече кризите не са "черен лебед" по Насим Талеб, а ежедневие. От друга страна, хората се промениха, хората искат информация, интересуват се, търсят. И да, точно тогава, ако няма информация, се раждат чудовища. А едно успешно справяне с криза, започва с превенция. Т.е. да говориш с хората предварително. Да им обясниш смисъла и ползите от една или друга инициатива Преди да я предприемеш. Ако БАБХ беше комуникирала предварително какво е чумата, какво може да се случи и как хората ще бъдат компенсирани, нямаше да стане криза. Или ако правителството си беше дало труд да обясни смисъла на Конвенцията за превенция срещу домашното насилие, хората нямаше да виждат чудовища “, коментира Любомир Аламанов пред Economy.bg.
„Бързата и професионална реакция при кризисни ситуации е задължителна и това е част от отговорността, която институции и компании трябва да имат. А липсата на информация в първите часове може да доведе до истерия или дори протести сред част от хората. Нещо повече – да формират дългосрочни негативни мнения спрямо институции или общности. Докато се чудиш дали искаш или не искаш да си в медиите и в социалните мрежи, ти вече си там. Това трябва да се управлява“, подчерта д-р Александър Христов.
„Новото начинание надгражда опита на отделните личности, за да донесе ползи както на ПР-специалистите, на ПР-общността, така и на институции и работодатели. Ще се стремим да вдъхнем повече увереност у ПР-колегите и у ръководителите да оценяват както комуникационните рискове, така и силата и стойността на достоверната информация и общуването с публиките. Сред целите ни е да надградим компетенциите на заинтересованите страни, за да могат или да не допускат комуникационни кризи, или да излизат от тях с по-малко репутационни щети“, посочи Даниел Киряков.