Кой отговаря за работодателската комуникация в Commerzbank DTC София, какви инструменти използват и как измерват ефективността, разказва Светла Добрева - Employer Branding Експерт в компанията
Светла Добрева - Employer Branding Експерт в Commerzbank Digital Technology Center София. Снимка: Личен архив
В новата рубрика на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.
Светла Добрева - Employer Branding Експерт в Commerzbank DTC София, разказва как компанията развива своята работодателска марка.
Светла, кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
Отговорност на Еmployer Branding екипа ни е изграждането на стратегията за вътрешна и външна комуникация и промотирането на нашия работодателски бранд. Наша е задачата да популяризираме марката на българския пазар и постоянно да търсим начини да подобряваме преживяването на служителите (Employee Experience) . Много се спори къде точно е мястото на Employer branding - дали в HR или в Маркетинг екипа. В Commerzbank e част от HR екипа. Смея да твърдя, че въпреки че бях скептична в началото, тъй като в предишния ми опит винаги функцията е била част от маркетинг екипа, добавената стойност от това Employer Branding да е част от HR, е неоспорима. Постоянният обмен с колегите ни позволява да сме много по-близо до „полевите действия” и да получаваме своевременна обратна връзка относно различните ни вътрешни и външни инициативи.
Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате? Кои са най-полезните от тях според Вас?
Използваме богат набор от инструменти и канали, за да постигнем целите си. Като подходът ни е холистичен отвътре навън. Какво означава това? В центъра на нашата стратегия стои Employee Experience. В ера, в която заплащането далеч не е основен мотиватор, Employee Experience е най-конкурентното предимство, което може да се използва от компаниите. Точно това правим ние в Commerzbank DTC София. Искаме да сме сигурни, че преживяването на нашите служители от момента, в който попаднат на наша обява, е безупречно и индивидуално. Наш приоритет е те да се чувстват обгрижени и да знаят, че всеки един от тях е значим за компанията. Това е и тайната на нашия успех. Само за две години успяхме да изградим работещ екип от над 400 души. Несъмнено съществува пряка връзка между удовлетвореността на служителите и техните резултати. Нашите IT експерти доказват ежедневно своята експертиза и съответно все повече проекти идват в България и центърът продължава да се развива и расте.
Как го постигаме? Търсим обратната връзка на колегите, на кандидатите за работа, както и участваме във външни проучвания, които да измерят начина, по който се възприема работодателската ни марка от пазара. Анализираме данните и винаги си задаваме въпроса какво можем да подобрим.
Не на последно място, фирмената култура играе съществена роля в Employee Experience. В нейното определяне влизат много фактори като стилът на управление, отношението с мениджмънта, работата с колегите, ценностите, които комуникира и изповядва организацията, както и тези, които въплъщават хората в нея. Накратко обаче, фирмената култура е „вайбът“, който усещаш, когато идваш на работа. А именно той ни отличава. Въпреки че сме част от стабилна 152-годишна компания, в София „вайбът“ ни е на стратъп. Хората, които срещаш по коридорите в офиса, са усмихнати и ентусиазирани. Нашият екип се грижи чрез разнообразни събития в офиса да предоставя възможности на хората да се сближават, да споделят и да бъдат заедно, а това много допринася и за ефективната колаборация впоследствие.
Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
Социалните медии играят огромна роля в изграждането на имиджа на работодателя както вътрешно, така и външно. Поради тази причина заложихме на няколко кампании, които се фокусират върху представянето на нашите служители. Искахме да покажем техните лица и да разкрием хората отвъд професионалистите с интересите и хобитата им. Освен чрез метриките, които предоставят самите платформи, можахме да измерим успеха на кампаниите и посредством обратната връзка както на служителите, така и на кандидатите за работа. Много от тях са споделяли на нашите специалисти по подбор по време на интервюто си, че са били повлияни от съдържанието по различните ни канали в социалните медии, за да кандидатстват при нас.
Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
За успехa на бизнеса като цяло обръщането на внимание на работодателската марка навътре е от съществено значение. Терминът Employee Experience (EX) се зароди именно в резултат на тази нужда. Това, което преди наричахме Employee Engagement, се превърна в Employee Experience, защото фокусът се насочи към цялостното преживяване на хората като служители на дадена компания. Вече не е достатъчно те да се чувстват ангажирани, необходим е много по-комплексен подход, в центъра на който са именно личността и индивидуалността на всеки един. Грижата за хората е от първостепенно значение за нас и имаме ред инициативи в тази посока. Като немска компания обръщаме специално внимание на екологията и устойчивостта. В този ред на мисли сме организация, която силно подкрепя и поощрява здравословния начин на живот, включително баланса между професионален и личен живот, спортните активности, здравословния начин на хранене чрез редица инициативи. Нашите служители са преди всичко личности и се грижим както за тяхното професионално развитие, така и за това да могат да споделят и хобитата си с колегите в офиса. Имаме богат набор от общности, които обединяват хората с общи интереси.
Вижте по какви проекти работи Дигиталният Технологичен център на Commerzbank
Вижте профила и актуалните позиции за работа на Digital Technology Center Commerzbank AG Sofia Branch в JOBS.bg
ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ
Как А1 България развива работодателската си марка?