петък, 13 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2349 прочитания

    Пътеводител на дигиталния стопаджия: Професия E-mail Marketing Expert

    За изискванията и отговорностите на позицията разказва Иван Хардалов - E-mail маркетинг експерт в SoftUni Digital
    25 юли 2023, 08:58 a+ a- a

    Снимка: Иван Хардалов - E-mail маркетинг експерт в SoftUni Digital

    Случвало ли ви се е да получите имейл с точното заглавие, което да прикове вниманието ви? Това е една от „магиите“, които владеят експертите по E-mail marketing. Днес в рамките на рубриката ни „Пътеводител на дигиталния стопаджия“ ще ви срещнем именно с такъв специалист. Иван Хардалов е E-mail маркетинг експерт в SoftUni Digital и в следващите редове той ще ни разкаже повече за възможностите и предизвикателствата на ролята си.

    Здравей, Иван, сподели ни накратко с какво се занимава E-mail marketing експертът?
    Накратко казано, E-mail marketing експертът изготвя ефективни стратегии, състоящи се от различни e-mail кампании, за да постигне конкретни бизнес цели. Това включва определянето на броя и типа имейли, които да се изпратят към потребителите, избирането на най-подходящ дизайн, писането на най-привличащ вниманието на читателя текст и подбирането на най-подходяща аудитория. Неслучайно използвам суперлативи, защото голямата цел на всеки E-mail marketing експерт е да се стреми винаги да надгражда резултатите си, независимо колко добри са те. Това дава голяма свобода за експериментиране, което намирам и за най-вълнуващата част от работата.

    Кои са ключовите качества за един E-mail marketing експерт?
    Това, което харесвам най-много в професията, е комбинацията от креативност и аналитичност. Смятам, че и основните качества, необходими за кариерен старт в сферата, се въртят около тези две умения. От креативната страна E-mail marketing expert-ът трябва да умее да мисли критично – да прилага различни подходи и да експериментира при изготвянето на своите кампании.

    Цялата креативност обаче винаги трябва да се следи „под лупа“ и всеки подход да се анализира. Това изисква голямо внимание към детайла, както и стратегическо и резултатно-ориентирано мислене. Други ключови качества са умението да пише убедителен текст или т.нар. copywriting, адаптивност (изисквана от динамичния характер на дигиталния маркетинг) и комуникативност, необходима за изпълнението на общата бизнес цел с останалата част от маркетинг екипа.

    Какви са предизвикателствата пред E-mail marketing експерта?
    Смятам, че предизвикателствата в професията са най-често обвързани с високата динамика на сферата. В някои случаи това, което носи добри резултати днес, след месец е вече неефективна практика. Дигиталният маркетинг никога не седи на едно място, съответно E-mail marketing експертът трябва винаги да е нащрек за нови трендове и тенденции. В противен случай трудно би могъл да постига високи резултати дългосрочно. Поддържането на ангажираност в аудиторията от получатели също е сред основните предизвикателства. Изпъкването в претъпканата входяща кутия и насърчаването на получателите да отварят имейли и да извършат желаното от нас действие невинаги е лесно предсказуемо.

    Друг аспект, който има нужда от повече внимание, е сегментирането на аудиторията. Колкото по-раздробени са списъците с потребители, толкова повече изпъкват отличителните характеристики на получателите, които извършват желаното от нас действие. Често това създава повече работа, отколкото да изпратим имейл към един гигантски списък, но това внимание към детайла се отплаща с високи резултати и постигането на зададената от нас цел.

    Както всяка друга професия e-mail marketing-ът има своите предизвикателства, но преодолявайки трудностите, ставам все по-добър в работата си и по този начин израствам професионално.

    Според теб E-mail маркетингът има ли бъдеще?
    Много собственици на бизнес, а дори и маркетолози пренебрегват e-mail marketing-а, считайки го за спам, но реалността е съвсем различна. Каналът разполага с много предимства и стига да се използва по ефективен начин, има потенциала да носи страхотни резултати дори с по-малка инвестиция. Според скорошно проучване всеки инвестиран долар в e-mail marketing, носи $36 възвращаемост.

    Последните тенденции в дигиталния маркетинг пък наблягат на детайлната персонализация – това би било трудно постижимо без e-mail marketing, тъй като именно чрез него успяваме да си говорим на персонално ниво с всеки един потребител. По този начин се постигат дългосрочни взаимоотношения с потребителите и най-вече се изгражда доверие към бизнеса. Стига да споделяме с тях ценни ресурси, а не само да ги „гоним”, за да купуват, те ще оценяват нашето съдържание и даже ще чакат с нетърпение следващия e-mail от нас.

    Това са само част от факторите, които показват, че e-mail marketing-ът ще продължи да се развива и ще продължи да бъде важен канал, чрез който бизнесът да се свързва с аудиторията си и да постига маркетинговите си цели.

    Какво би посъветвал начинаещите E-mail Marketing експерти?
    Бих ги съветвал да придобият задълбочено разбиране за тяхната таргет аудитория и образно казано да се „поставят в обувките“ на получателите. Да се информират подробно за техните интереси и техния начин на мислене – така ще придобият по-ясна представа какъв тип съдържание би резонирал с тяхната аудитория.

    Вторият ми съвет е да отделят максимално време върху сегментирането на аудиторията – то може да бъде въз основа на демографски данни, интереси или потребителско поведение. Анализирайки email кампании, изпратени към раздробена по различни списъци аудитория, те ще започнат да откриват любопитни данни, с които да оптимизират тяхната стратегия.

    Третият ми основен съвет е тестване, тестване и… пак тестване. Именно това е ключът към постепенното подобрение в постигнатите резултати. Съветвам начинаещите E-mail Marketing експерти да приложат A/B тестване в работния си процес – да експериментират с различни елементи от имейл кампаниите, като subject line, call-to-action, оформление или визуални елементи. Резултатите от тези тестове трябва да се анализират подробно и въз основа на изводи, подкрепени с данни, да подобряват ефективността на имейлите си.

    Бонус съвет, който е малко по-общ, но не по-малко полезен, е никога да не стоят на едно място. Както споменах по-рано, дигиталният маркетинг е много динамичен, затова дори да достигнат ниво на постоянни добри резултати, съветвам да продължат да се стремят към още по-високи върхове. В противен случай рискуват да изостанат от конкуренцията и да загубят своята мотивация. Ще се учудите колко високо може да се стигне с този начин на мислене.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 28 минути
    ИТ секторът у нас: За 8 години сме пораснали 5 пъти, вече сме индустрия за близо 10 млрд. лв., до 2026 заетите ще достигнат 70 хил. души
    100% от компаниите в софтуерната индустрия планират или вече използват изкуствен интелект, сочи проучване на БАСКОМ
    преди 53 минути
    Xiaomi откри физически магазин в Пловдив
    Това е третият обект на компанията в България
    преди 2 часа
    Ето колко компании у нас ще дадат коледен бонус на служителите си
    Размерът на бонуса варира в широк диапазон в различните сектори
    преди 2 часа
    Лек ръст на сивата икономика в България
    Усилията за ограничаване на сивата икономика не трябва да отслабват, отбелязват от АИКБ
    преди 2 часа
    Eldrive откри първия си собствен заряден парк за електромобили
    Той се намира в Литва и в него могат да зареждат до 20 автомобила едновременно, планира се подобен парки и в България през 2025
    преди 6 часа
    Какво заплащане ще получим, ако работим по празниците?
    До четворни надници за работа по Коледа и Нова година. Вижте в кои случаи се полагат: