събота, 13 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4810 прочитания

    Вижте каква международна оценка получиха българските ученици

    В дъното на класацията сме, но отчитаме напредък, става ясно от последното издание на PISA с акцент върху математиката
    03 декември 2013, 12:47 a+ a- a

    България е сред десетте страни от ЕС, отчели напредък в уменията на учениците по математика, четене и природни науки. Това става ясно от последното проучването PISA (Програма за международно оценяване на учениците). Програмата показва какви са знанията на 15 и 16-годишните в трите области и как те могат да ги прилагат в практиката. Около 510 000 ученици, сред които 5280 българчета, на възраст между 15 години и 3 месеца и 16 години и 2 месеца са участвали в последното проучване с акцент върху математиката.

    Въпреки отчетения напредък, страната ни остава в дъното на класацията и по трите оценявани области. Знанията по математика на подрастващите ни отреждат 47-мо място. Данните сочат, че почти всеки втори ученик (43.8%) няма елементарни знания по математика, а само 4.1% от участвалите в проучването могат да решават по-сложни задачи. Най-добри в математиката са подрастващите в Китай, Сингапур, Корея и Япония. Сред европейските страни най-добри резултати постигат учениците в Лихтенщайн, Швейцария и Нидерландия. По природни науки сме на 45-то място, а по четене – на 51-во, сочат още данните.

    Каква е картината в ЕС?

    В ЕС като цяло се отчита сериозно изоставане при математиката, но картината е по-обнадеждаваща при природните науки и четенето, където Европа напредва по план към постигането на целта за намаляване на дела на учениците със слаби резултати под 15% до 2020.

    От 2009 насам десет държави членки (България, Чешката република, Германия, Естония, Ирландия, Хърватия, Латвия, Австрия, Полша и Румъния) са постигнали значителен напредък в намаляването на дела на учениците със слаби резултати и при трите основни умения. В пет държави от ЕС обаче (Гърция, Унгария, Словакия, Финландия и Швеция) броят на лицата със слаби основни умения се е увеличил. Като цяло резултатите в ЕС са малко по-добри, отколкото в САЩ, но и ЕС, и САЩ изостават от Япония.

    Анализът също така разкрива връзката между резултатите от проучването PISA и публикуваното наскоро проучване на ОИСР относно уменията на лицата на възраст над 16 години. Представеното в него заключение е, че за да бъдат политиките ефективни, е необходимо те да бъдат съсредоточени върху подобряването на основното и средното образование. Вероятността за по-нататъшно обучение при хората с повече умения е три пъти по-голяма, отколкото при тези с малко умения.

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    ЕК заплаши с по-големи глоби социалната мрежа „X“ на Мъск
    Според Брюксел платформата нарушава дигиталното право на ЕС
    преди 13 часа
    ЕК одобри държавна помощ от 142 млн. евро за българската енергетика
    Помощта ще бъде под формата на директни безвъзмездни средства за доставчици на природен газ
    преди 14 часа
    Ключово постижение за България: INSAIT със 17 приети статии на знаков форум за компютърно зрение
    За първи път от 34 години българска институция се нарежда наравно с едни от най-добрите университети в света на ECCV
    преди 17 часа
    ЕП гласува следващата седмица дали Фон дер Лайен остава начело на ЕК
    Ако бъде избрана, тя ще се върне на поста председател на Европейската комисия за следващите 5 години
    преди 18 часа
    Радев ще връчи втория мандат следващата седмица
    Президентът очаква от ПП-ДБ да кажат дали ще останат опозиция или ще опитат да съставят правителство