Научете за интересните практики в компанията Quicken Loans Inc
Вашите качества като мениджър в голяма степен определят дали подчинените ви ще вложат всичко от себе си в поредната задача, или просто ще изчакат работното им време да свърши. Експертите съветват да създадете атмосфера на взаимно доверие. Но отговорът на въпроса как точно да го постигнете, не е еднозначен.
Според Мартин Дейвидсън, преподавател по „Организационно поведение” в университета в Дарден например мениджърите „трябва активно да работят за създаването на общност, като се стремят всички норми на поведение да бъдат ясно регламентирани”. Но дали това е достатъчно?
Бил Емерсън
Бил Емерсън от Quicken Loans Inc. има по-нестандартна визия за взаимоотношенията мениджър-служител. През последните 6 години той е дал личния си мобилен телефон на всеки един от служителите в компанията, а те са над 5 хил.
Бил Емерсън започва своята кариера като обикновен брокер, а през февруари 2002 става изпълнителен директор на четвъртата по големина компания в САЩ, отпускаща заеми за закупуване на жилища.
„Това е въпрос на личен избор за всеки един изпълнителен директор”, коментира Емерсън в интервю за „Блумберг”.
По думите му получава едва 5-6 обаждания на месец от свои служители и стажанти. Повечето от тези телефонни разговори са били пряко обвързани с основния бизнес на компанията и нито веднъж не му се е случвало някой просто да си прави майтап.
Няколко месеца след като започва работа в Quicken Loans Inc., Дженифър Рас открива малък бял плик на своето бюро, лично надписан от Емерсън и адресиран до нейния син, който същия ден навършвал 3 години. В плика имало банкнота от 10 долара и картичка с пожелания, пише Detroit Free Press.
„Бях страхотно изненадана”, споделя Рас пред изданието. „Нямах представа, че това е фирмена политика”, допълва тя.
„Не може да имаме вдъхновяваща организационна култура, ако не отделяме време за дребните неща, които са наистина важни”, коментира Емерсън.