събота, 18 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    529 прочитания

    Цоков: 65% от днешните първокласници ще работят професии, които още не съществуват

    100 хил. ученици и учители са повишили дигиталните си умения по проекти на МОН
    12 декември 2023, 13:33 a+ a- a

    Близо 100 000 ученици и учители са повишили и развили дигиталните си умения по проекти на МОН. Това стана ясно от думите на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на форум „Образование за утрешния ден“ в София Тех Парк. Събитието бе открито от министър-председателя акад. Николай Денков.

    Благодарение на европейските средства и последователна работа вече всички участници в системата на училищното образование – ученици, учители и директори, имат своя електронна идентичност с индивидуален профил в системата на МОН. Всеки от тях има достъп и до платформата Дигитална раница, която съдържа хиляди безплатни електронни образователни ресурси по всички учебни предмети – разработени уроци, презентации, 3D модели, видеа и др. „Това е един все още нешлифован диамант в нашата образователна система“, посочи Цоков.

    По думите му последното изследване PISA показва, че там където националните образователни системи развиват такива платформи, не закъсняват резултатите. Един от примерите за това е Естония, където резултатите на учениците не паднаха, а се повишиха след пандемията. „Смислената дигитализация и използването на ресурси, които са разработени от учители за учители, е наистина възможност да се промени позитивно нашата образователна система“, посочи Цоков. По думите му развитието на Дигиталната раница ще продължи с нов проект по програма „Образование“. В МОН вече е сформирана широка експертна комисия от над 40 специалисти от различни сфери, които ще изработят визия за смислено внедряване на технологиите, включително рамка за използване на изкуствен интелект в българското училище, стана ясно по време на форума.

    „Образованието за утрешния ден е свързано с много сериозни предизвикателства. Днес трябва да формираме умения у децата и учениците да се справят по-успешно с предизвикателствата на бъдещето“, изтъкна проф. Цоков. По думите му изследване от преди няколко години е показало, че 65% от днешните първокласници ще работят професии, които още не съществуват. Професиите на бъдещето са свързани не само са ИТ умения, а и с грижа за човека, посочи Цоков.

    “В следващите седмици ще бъде представен стандарт за качество в училищното образование”, съобщи още министърът. Изготвят се и нормативни промени, с които да се гарантира по-голяма образователна и психологическа подкрепа за децата в детските ясли. “Класическата класно урочна система трябва да бъде променена и подобрена. Необходима е и промяна в учебните програми - да станат по-рамкови и компетентностно ориентирани”, посочи Цоков.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 81% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-март 2024 са от Австрия, Италия и Гърция
    преди 1 ден
    „Струма“ стана първата магистрала у нас с хеликоптерна площадка
    Хеликоптерът ще стига за 30 минути от София до тунел „Железница“
    преди 1 ден
    ЕК започна ново разследване срещу Meta
    Процедурата е заради пристрастяващите ефекти на социалните медии върху децата
    преди 1 ден
    "Булгаргаз" ще съди "Газпром" за 400 млн. евро
    Искът е заради спрените руски газови доставки
    преди 1 ден
    Проекти за близо 3 млрд. лева са реализирани у нас с парите от ЕС за транспорт за 6 години
    Със средствата са изградени 12 нови метро станции, 70 км нови пътища, 28 км рехабилитирани жп линии и 5 реновирани жп гари