Интернет гигантът ще позволи и блокиране на персонализирани реклами в Калифорния, заради нов закон за личните данни
Google вече няма да позволява на политическите агитатори да насочват рекламно съдържание към хората, базирано на техните предполагаеми политически убеждения. Освен това хората, работещи за политически кампании, вече няма да могат да сравняват собствената си база данни от потенциални гласоподаватели с тази на Google и така няма да могат да използват възможността за реклами между различните платформи като YouTube и търсачката Google, например.
Прилагането на новата политика ще започне от Великобритания в рамките на една седмица, съобщиха от компанията. До края на годината промените ще бъдат въведени в ЕС, а за останалия свят ще влязат в сила от 6 януари 2020.
Това, което рекламодателите ще могат да използват в политически кампании, е реклама, базирана на възраст, пол и местоположение. От Google съобщиха още, че предприемат действия за очевидно подвеждащи съобщения в рекламите. Този ход поставя Google в противоречие със социалната мрежа Facebook, чийто главен изпълнителен директор Марк Зукърбърг заяви, че няма да проверява политическите реклами за подвеждаща или невярна информация, коментира BBC.
С решението на Twitter изцяло да премахне политическата реклама, Google застава някъде по средата в решенията на технологичните компании как да се справят с тях, коментира още BBC. Медията припомня, че политическата реклама заема сравнително малка част от рекламните приходи на Google, които възлизат на $116 млрд. за 2018.
Междувременно в Калифорния бе приет нов закон, който ще влезе в сила от 1 януари и изисква от големите компании да позволят на своите потребители да откажат продажбата на личните им данни. Законът е известен като California Consumer Privacy Act (CCPA). Във връзка с новото законодателство Google ще позволи на сайтове и приложения да блокират персонализираното рекламно съдържание в Калифорния.
Понякога рекламодателите плащат до 10 пъти повече за персонализирана реклама, която се базира на това какви сайтове е посещавал потребителят, какви интереси има и как се е държал до момента в онлайн пространството. Лобирането от страна на интернет компаниите по-рано тази година не успя да изключи персонализираната реклама от обхвата на новия закон. Така най-популярната и доходоносна онлайн реклама е поставена пред големи препятствия, коментира „Ройтерс“.