Технологичният гигант ще използва същата процедура за верификация, която въведе в САЩ
Политическите партии и кандидати в изборни кампании в Европа вече ще трябва да удостоверят самоличността си, ако искат да публикуват реклами в Google. Технологичният гигант ще въведе същата система за верификация в Европа като тази в САЩ. За целта ще трябва да бъдат подадени документи, а в информацията за рекламата ще трябва да съдържат името и данните на институцията, от която идва бюджетът.
Процедурата за проверка на самоличността бе въведена в САЩ преди междинните избори през 2018. Тя изискваше подаването на копие от документ за самоличност, издаден от правителството. Програмата цели да предотврати чужди правителства да влияят на политическите кампании и да намали заблуждаващата информация.
По данни на „Блумбърг“ Facebook също ще предложи подобен метод за верификация в Европа преди старта на кампаниите за европейски парламент.
Освен процедурата по проверка на самоличността Google ще започне и публикуването на специализиран за Европа доклад за политическата реклама в мрежата им.