Изпълнителният директор на Twitter Джак Дорси обяви в серия туитове, че платформата за микроблогинг ще прекрати публикуването на политически реклами. „Вярваме, че обхватът на политическите съобщения трябва да се заслужи, а не да бъде платен. Защо? Няколко причини...“, пише в първия пост по темата.
Политическите съобщения получават „обхват“, когато хората решат да следят профила на някой опрделен човек или споделят неговите постове. Плащането за обхват премахва тези решения за потребителите, налагайки им високо оптимизирани и целенасочени политически съобщения. Ние вярваме, че това решение не бива да бъде компрометирано от пари, обяснява още Дорси.
Сред причините за спиране се споменават и фалшивите новини, дезинформациите, огромното влияние на интернет върху милиони хора. Като пример защо ще бъдат прекратени политическите реклами, Дорси дава следния казус: „Работим сериозно, за да предотвратим разпространяването на подвеждаща информация в нашата платформа, нооо ако някой ни плати, за да излъчим политическата му реклама на точно определена група хора и ние принудим тези хора да я видят... е... тогава може да каже каквото си иска!“
Новата мярка влиза в сила на 22 ноември и не се очаква да навреди особено на рекламния бизнес на Twitter, коментира „Ройтерс“. Конкурентната социална мрежа Facebook взе решение да не проверява за факти реклами, пускани от политици, припомня още агенцията.