Facebook тества бутона „Want” като опит за навлизане на пазара за онлайн търговия
След „Like” дойде ред и на „Want” (искам). Новият бутон на Facebook ще позволи на потребителите да създават списъци с любимите си продукти и съответно да ги купуват. Засега той ще бъде изпробван само в САЩ.
Социалната мрежа ще си партнира със седем американски марки, които ще интегрират към снимките на продуктите си бутона „Want” и „Collect”. Клик върху един от тези бутони ще прибави снимката на продукта в Timeline профила на потребителя. Така приятелите му ще знаят какво да му подарят за рождения ден например. С втория бутон „Collect” ще се оформя покупката.
Експерти разчитат стъпката на Facebook като опит за по-сериозно навлизане на пазара за онлайн търговия, отбелязва Reuters.
Говорител на Facebook коментира, че компанията няма да получава комисиона от сделките, реализирани чрез натискането на бутона „Collect”.
Според анализатор, цитиран от Reuters, новата функция ще даде нови възможности на социалната мрежа да увеличи приходите си.
„Електронната търговия е един от най-добрите начини да монетизираш интернет”, коментира експертът.
Освен да получава комисионна при изпращането на потребители към онлайн магазините, друга възможност за Facebook би била компаниите да плащат на социалната мрежа за промотирането на техните продукти, посочва анализаторът.