Ново проучване показва, че повечето от свързаните устройства се създават за нуждите на бизнеса
Интернет на нещата /ИН/ ще има значително влияние върху бизнеса през 2015, което ще се дължи основно на търсенето от страна на потребителите. Това е един от основните изводи от проучване за ИН, спонсорирано от Embarcadero Technologies. Изследването е проведено сред 1040 разработчици и мениджъри, заети в проекти, свързани с ИН.
Интернет на нещата е мрежа от "неща", съдържащи технология за свързване (например WI-Fi, Bluetooth), с която комуникират с други устройства, приложения, софтуер и онлайн услуги. "Нещата" могат да бъдат най-различни: носими устройства, индустриални сензори, чипове за проследяване и инвентаризация, дрони, умни машини за дома и др.
Според резултатите от изследването през 2015 49% от "нещата" ще окажат влияние върху бизнеса в сравнение с едва 12% през 2014. Повечето от "нещата" са създадени за употреба от бизнеса, като само 16% са специално създадени за потребителите. Половината от развитието на новите свързани устройства се дължи на търсенето от страна на потребителите.
Според данните на Embarcadero софтуерът и приложенията ще имат решаваща роля за свързването в ИН. 71% от данните за устройствата ще се движат между локални устройства и отдалечени сървъри. 72% от свързаните устройства ще използват многофункционални технологии за комуникация по между си, а 49% ще бъдат свързани с облачни услуги.
Източник: Embarcadero
ИН ще създаде изцяло ново изживяване при потребителите. 97% от устройствата ще приемат нетрадиционен метод за въвеждане на информация като например данни от сензори и GPS, гласови команди, посока на погледа и жестове на тялото. В същото време 39% от свързаните устройства ще представят информация по нетрадиционен начин като виртуална реалност, вибрация при докосване, аудио и правене на промени в средата.
Източник: Embarcadero