За тринадесета поредна година Германо-Българската индустриално-търговска камара (ГБИТК) раздаде своите награди. За първи път през 2017 призовете се връчиха в четири категории. Освен традиционните призове за „Голямо предприятие” и „Малко или средно предприятие” по време на гласуването журито взе решение обичайната отворена категория да бъде разделена на „Корпоративна социална отговорност“ и „Иновации“. Общо 27 предприятия бяха номинирани. Членството в ГБИТК не бе условие за участие.
Отличени тази година с Наградите на Германската икономика бяха: "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" в категорията „Голямо предприятие”, "Мултивак България" за „Малко или средно предприятие”, "Билла България" в "Отворена категория - Корпоративна социална отговорност" и "Кауфланд България" в "Отворена категория - Иновации".
Вижте кои компании бяха отличени в отделните категории
"Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" е оператор на летище Варна и летище Бургас. През 2016 компанията инвестира над 6 млн. евро в морските летища. Дружеството има 650 души постоянен персонал и повече от 1 000 сезонни служители. През 2016 "Фрапорт" увеличава служителите си с 31%.
През септември 2016 "Мултивак България" откри ново производствено предприятие в Индустриална Зона Божурище и получи и сертификат КЛАС „А“ за своята инвестиция в размер на близо 37 млн. лева. Планира се инвестицията да бъде реализирана до 2019, като ще създаде 153 нови работни места. Проектът предвижда изграждане на високо-технологично предприятие за производство на детайли и компоненти за опаковъчни машини. "Мултивак" ще доразвие центъра за споделени ИТ услуги, който работи от 2015 и центъра за стратегическо снабдяване. Впоследствие ще бъде развит и R&D департамент.
"Билла България" разполага с 110 филиала в 37 български града. С кампанията “Градините на Билла” поощрява националното производство на плодове и зеленчуци. През 2016 са дарени общо 150 хиляди лева за различни каузи.
"Кауфланд България" беше отличена за климатично-охладителната система, която е иновативна инсталация за отопление и охлаждане на магазините на веригата. Отпадната топлина от хладилната инсталация се използва за отопление през зимата, а излишната студова мощност се използва за охлаждане през лятото. Така се намаляват вредните емисии СO2 и се пести енергия. Магазините са независими от външни енергийни източници, защото чрез системата се покриват 100% от годишните енергийни нужди. Няма и шумово замърсяване. Със системата се цели опазване на околната среда.
Планираме още придобивания, разрастване на екипа с поне 20%, местим се и в нов офис - Атанас Киряков, изпълнителен директор на „Онтотекст“ и президент на обединената Graphwise, пред Economy.bg
Вижте интервюто с Брус Дейсли, бивш вицепрезидент на Twitter за Европа, който участва в първото събитие на Jobs.bg, Tech.bg и Economy.bg - EconomyForum