За технологиите и тенденциите в сектора споделя Патриция Сасс-Станишевска, Председател на Chamber of Digital Economy в Полша
С Патриция Сасс-Станишевска, Председател на Chamber of Digital Economy в Полша, говорихме за новите технологии в сектора на е-търговията, кои са най-важните тенденции и как тя очаква да се развива секторът в бъдеще. Г-жа Станишевска бе сред лекторите по време на конференцията Serp Conf 2023, която се проведе на 12 октомври в Интер Експо Център. Лектори бяха специалисти от 3 континента.
Помага или пречи AI на SEO?
Определено помага на SEO, както и на дигиталния пазар. Всъщност аз представлявам пазара на електронната търговия в Полша и виждаме, че това, което ще работи в бъдещата електронна търговия, определено е AI и инвестиции в технологията.
Коя е най-важната тенденция в е-търговията в момента?
Най-важните тенденции в електронната търговия сега са инвестициите в технологии, големите данни, в автоматизацията на електронната търговия и изкуственият интелект. Но някои източници, като PwC, казват, че бъдещето на електронната търговия е в търговските платформи (marketplaces) и финтех. Според мен всички технологии, които ще направят електронната търговия по-лесна, по-безопасна и по-бърза, са добре дошли на пазара.
Как ще изглежда електронната търговия след 2 – 5 години?
Това е труден въпрос, защото технологията променя електронната търговия много бързо и се надявам, че всички магазини, традиционните магазини, които все още са офлайн, ще направят дигиталната трансформация. Мисля, че бъдещето принадлежи на електронната търговия.
Намалява ли електронната търговия в Полша след пика по време на пандемията?
Всъщност е трудно да се каже, че поддържа темпото на пандемията, защото пандемията беше напълно различна ситуация. В Полша например по време на пандемията получихме нов потребител Silver Power Generation. Започнаха да купуват онлайн. И което е важно, те обичат да купуват онлайн. Така че те са стабилни. Те все още купуват онлайн. В Полша в момента има 100% интернет потребители, които вече са направили покупка. Сега имаме ситуация на икономическа криза като повечето страни в Европа, така че сега [търговията] ще бъде стабилна, но след кризата ще се покачи с около 25%.