петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4899 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult

    Александър Георгиев, Мениджър „Бизнес развитие“, Еasy Consult, пред Economy.bg
    24 юни 2020, 11:27 a+ a- a

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента?  Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Вижте какво коментира Александър Георгиев, Мениджър „Бизнес развитие“, Еasy Consult.

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    HR секторът е един от най-засегнатите не само в България, а в целия свят. Основните потребители на услугите ни (производствени, аутсорсинг, търговски и много други компании) бяха пряко повлияни като намалиха обемите си с 30 – 80%. Всички бяха предпазливи и нови назначения се случваха само за ключови позиции или за дългосрочни слабозасегнати от извънредното положение проекти. 

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    Благодарение на направените инвестиции през годините успяхме в рамките на един уикенд да организираме работата си така, че цялата компания да заработи дистанционно. Техническата инфраструктура, системите за управление на процесите по подбор и продажби, както и ясно регламентираните бизнес процеси ни позволиха да гарантираме сигурността на данните, които обработваме и да продължим да доставяме услугите си без промяна във времето за реакция и качеството. 

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    Завръщането в офисите ни в цялата страна ще става поетапно. Поддържаме всички мерки за сигурност, безопасност и дезинфекция, като всяко помещение дава възможност за спазване на социална дистанция от 1,5 метра между колегите. По време на пандемията използвахме възможността и направихме някои подобрения в централния ни офис в София, а в Пловдив, Бургас и Варна избрахме и обзавеждаме по-големи офиси, в които да се нанесем след края на извънредното положение. В момента в тях има само обзавеждане и техника, но в рамките на следващите 2 седмици се надяваме да бъдат отново пълни с хора.  

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    Като отговор на генералната промяна в начина на работа въведохме нови правила, които да регулират начина на събиране и обработване на информация. Също така и средствата и начина на комуникация както между колегите в екипа, така и с кандидатите и клиентите ни. При прогнозирането, планирането и вземането на мерки преминахме от 1,3,6 месеца на 1,2,4 седмици.  Колкото до работата от вкъщи – политиката ни претърпя промяна. Предвид положителните ни впечатления от резултатите и настроенията в екипа планираме да я доразвием в средносрочен план.

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    На този етап, бих казал, положително. Новият начин на работа позволява на всички участващи страни в процеса да спестят време. Това, от своя страна води, до оптимизиране на процеса на работа и подобряване на ефективността и продуктивността. Традиционно резултатите в нашия сектор се измерват в брой направени назначения и съответно постигнат оборот. 

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат, или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    В рамките на изминалите 3 месеца преминахме през различни фази в нагласата и настроенията на колегите в екипа ни. Първите седмици повечето хора бяха ентусиазирани, че могат да работят откъдето пожелаят. След това голяма част от тях потвърдиха желание да се върнат на работа от офиса. В дългосрочен план виждаме най-голям интерес към прилагане на балансиран модел, позволяващ комбиниране на работата от офиса с тази от вкъщи/разстояние. Голям интерес предизвика предоставената възможност през лятото колегите от София и Пловдив да работят от офисите ни по морето, а тези от Варна, Бургас и Шумен да направят обратното в желан от тях момент. 

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Предвид напълно непознатата ситуация бяхме подготвили различни сценарии и методи за ангажиране на хората, но за щастие, не се наложи да бъдат прилагани. Всички колеги реагираха професионално и отдадено, за което бих желал да им благодаря. За изминалите три месеца бяха реализирани редица инициативи. Някои от тях бяха инициирани от компанията, но това, което ни направи впечатление, е, че имаше и много такива, които бяха реализирани от колегите помежду им. Имаше кулинарни състезания, провеждане на тренировки от вкъщи, дистанционни обучения, безплатни консултации за кандидиати за работа, разработване и предлагане на нови услуги, които да помогнат на клиентите ни в създалата се ситуация и много други.  

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Най-голямото предизвикателство, пред което се изправихме беше да намерим решение как да задържим максимално голяма част от екипа си предвид рязко намалелите обеми работа и липсата на индикации за възстановяване на пазара. Благодарение на гъвкавостта на компанията и на екипа ни успяхме да направим редица хоризонтални трансформации и да алокираме непрекъснато ресурси в екипите, които имаха достатъчно отворени позиции. На някои от колегите, с които се наложи да се разделим съдействахме да започнат работа при наши клиенти и партньори. Други предпочетоха да изчакат да бъдат възстановени обемите в екипите, в които работят, за да се върнат обратно. За нас това е много висока оценка и означава много.  

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на Еasy Consult в Jobs.bg ТУК.

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 29 минути
    45 преподаватели от България, Словения и Сърбия станаха част от първата международна мрежа от STEAM начални учители
    Издателство „Клет България“ е водещ координатор по проекта, чиято задача е въвеждането на STEM/STEAM обучението от 1. до 4. клас
    преди 1 час
    Проучване: 77% от компаниите у нас предлагат хибриден модел на работа
    С 10% са нараснали възнагражденията през 2023, за тази година ръстът е от 7%, сочи проучване на Mercer Marsh Benefits
    преди 49 минути
    След Биткойн Халвинга: За какво да внимаваме
    Информация за потенциалните възможности и рискове дават от Binance
    преди 2 часа
    Окончателно: Либерализацията на пазара на ток за бита беше отложена с 1 година
    НС прие на второ четене промени в Закона за енергетиката
    преди 3 часа
    Спад в броя на сделките с имоти у нас
    Средните цени на жилищата задържат нивата си през първото тримесечие на 2024, отчитат от Arco Real Estate