неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5665 прочитания

    Първите дни в ПОК „Доверие“

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в компанията от Никола Алексиев, Директор „Човешки ресурси“ в компанията
    08 март 2024, 15:43 a+ a- a

    В новата рубрика на Economy.bg „Първите дни в...“ професионалисти във водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време отнема периодът по онбординг, какво да очакват новите служители в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги? Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в Пенсионно-осигурителна компания „Доверие“ от Никола Алексиев, Директор „Човешки ресурси“ в дружеството.

    Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията? В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
    Процесът по въвеждане в ПОК „Доверие“ стартира далеч преди първия работен ден. Всеки нов колега активно комуникира с бъдещия си пряк ръководител, както и с колегите от Дирекция „Човешки ресурси“, още по време на процеса на набавяне на необходимите документи за започване на работа. Тъй като компанията залага много на дигитализацията, използваме платформа за електронни досиета. Трудовият договор и всички останали необходими документи се подписват онлайн с електронен подпис. Активно подпомагаме и водим бъдещите колеги и в този процес. Винаги се стремим да приключим всички административни дейности преди първия работен ден, за да може да стартираме с наистина важните неща. В първия си ден в ПОК „Доверие“, всеки нов колега бива посрещнат от прекия си ръководител и се организира кратка среща за представяне и запознаване с останалите членове на екипа. Тъй като държим на неформалната комуникация, полагаме целенасочени усилия всеки новоназначен служител максимално бързо да се запознае, освен с останалите от екипа, и с всички други колеги, с които ще му се налага да комуникира често.

    Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
    Нашето разбиране е, че хората са най-важният капитал за една компания. Затова още от самото начало последователно и системно инвестираме в изграждането на професионалисти и екипи от компетентни, мотивирани, целеустремени, лоялни и отдадени на своята работа хора. Като начало всички полагаме целенасочени усилия да оказваме пълна подкрепа на всеки нов колега, включително и предоставяйки му възможност лично да се запознае с ръководни кадри от всички нива и функционалности. Имаме специално изготвени програми за въвеждане в работата и цялостно обучение. Но също така осъзнаваме, че всяко ново начало може да бъде стресово и да породи безпокойство. Поради това, много държим новите колеги да опознаят максимално бързо Компанията, нашата корпоративна култура и всичко, свързано с вътрешната среда и атмосфера. Не забравяме да ги запознаем и с всички наши инициативи, свързани с корпоративна социална отговорност, доброволчески и благотворителни каузи и кампании, различни проекти, както и с нашата мисия и етичен кодекс.

    Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители?
    Програмата ни за въвеждане в работата включва няколко типа вътрешни обучения: теоретични, които представляват самоподготовка и онлайн сесии с лектор; практически или на терен - с прекия ръководител и колегите от екипа, както и такива тип „класна стая“ – с презентации и вътрешни лектори. Винаги започваме от общото към частното – стартираме с презентации, през които преминават абсолютно всички служители, независимо от длъжността, която заемат, и функциите, които изпълняват. На тях ги запознаваме с организацията на работа в компанията, както и с вътрешните правила и изисквания. Следващата стъпка са специализирани теоретични обучения, които са пряко свързани със спецификите на съответната длъжност и ежедневните задължения. Организираме и практически занятия, ориентирани към изпълнението на ежедневните задължения. Някои групи служители преминават и индивидуални обучения. По време на целия процес, периодично измерваме напредъка и при необходимост, запълваме идентифицирани дефицити, чрез допълнителни активности и информация.

    Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    На първо място е прекият ръководител. Едно от основните задължения на всички мениджъри на звена е обучението и въвеждането в работния процес на новите служители. Работи се по предварително изготвени планове и програми, в зависимост от спецификата на длъжността. В процеса активно се включват и останалите от звеното, което допринася за по-гладкото интегриране в екипа и изграждането на продуктивна, добронамерена и колегиална работна атмосфера. За голяма част от длъжностите има специално обучен тренер, който осъществява първоначалното теоретично въведение в работата. Този подход гарантира на новите колеги, че винаги имат на разположение повече от един човек, на когото могат да разчитат, за формална и неформална подкрепа.

    Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
    Използваме онлайн платформа за обучения, в която са налични всички материали и презентации. Служителите имат неограничен достъп до тези, предвидени за съответната длъжност и платформата сама ги води, стъпка по стъпка, в процеса. В допълнение, за да оптимизираме процеса по адаптация и навлизане в работата, регулярно се провеждат както структурирани, така и неструктурирани разговори за обратна връзка с новите служители, за да се проследят темповете на адаптация.

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    От гледна точка на това, че нашият бизнес е доста специфичен, като материя, целият процес отнема между три и шест месеца, като продължителността зависи на първо място от спецификата на длъжността и след това - от темпото, с което всеки новоназначен служител възприема информацията.

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
    Едно от основните предизвикателства, с които се сблъскват новите колеги по време на онбординга, е огромният обем нова информация. Много често, водени от желанието си максимално бързо да се запознаят с материята и да навлязат в работата, те „препускат“ и се получава леко объркване. Поради това програмите ни за обучение и въвеждане в работата са изготвени по начин, по който информацията се представя равномерно разпределена във времето, съгласно необходимостта и индивидуалния напредък на всеки служител.

    Как измервате степента на готовността за работа на новия служител и приобщаването му към екипа?
    Програмите ни за въвеждане в работата и обучение са пътните карти, които определят стъпките и целите в самия процес. Те са изготвени по начин, който позволява индивидуален подход, по отношение на обема информация и скоростта на предоставяне на тази информация, спрямо индивидуалното темпо на съответния служител, както по отношение на теоретичната, така и по отношение на практическата част. Прекият ръководител, заедно с останалите участници в процеса, проследяват напредъка, на базата на обективни и субективни критерии, които показват степента на готовност на всеки новоназначен колега.

    Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
    На първо място, да бъдат себе си, тъй като ние наистина вярваме, че всеки със своята индивидуалност, амбиции, грешки и успехи допринася за изграждането на публичния образ на компанията. По този начин тя става по-многолика и интересна, расте и се развива. Също така, да бъдат отворени към новото, тъй като в „Доверие“ всеки открива много нови възможности – за професионално и личностно развитие, за нови приятелства, както и ежедневна комуникация с екип от много различни и уникални, всеки със своята индивидуалност, личности.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на ПОК „Доверие“ АД в JOBS.bg

    Вижте още от рубриката ПЪРВИТЕ ДНИ В...

    Първите дни в BILLA България
    Първите дни в Proxiad SEE
    Първите дни в Coherent Solutions Bulgaria
    Първите дни в Milestone Systems
    Първите дни в Progress
    Първите дни в Delta Source
    Първите дни във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт
    Първите дни в StorPool
    Първите дни в Еником М и Каре България
    Първите дни в DataArt
    Първите дни в Arco Real Estate
    Първите дни в Blankfactor
    Първите дни в А1 България
    Първите дни в NOTO
    Първите дни в Технополис и Практикер
    Първите дни в KFC/Самекс
    Първите дни в Kaufland България
    Първите дни в Аурубис България

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 1 ден
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 2 дни
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 2 дни
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 2 дни
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години