Други членове на групата са New York Times, Washington Post, BuzzFeed News, Agence France-Presse и CNN
Facebook и Twitter се присъединиха към мрежа от над 30 компании в сферата на новините и технологиите, чиято цел е да се справят с фалшивите новини и да подобрят качеството на информацията в социалните медии, съобщи „Ройтерс“.
First Draft Coalition се заражда през 2005 с подкрепата на Google. Нейната цел е да създаде доброволни практики за промотиране на грамотността по отношение на новините сред потребителите на социалните медии и да стартира платформа, на която членовете могат да проверяват дали дадени истории/новини са верни или не.
Очаква се платформата да стартира до края на октомври тази година. Нейни членове са New York Times, Washington Post, BuzzFeed News, Agence France-Presse и CNN.
„Ройтерс“ припомня, че Facebook, най-голямата социална мрежа в света с 1,7 милиарда активни потребители месечно, често е критикувана за разпространение на невярна или подвеждаща информация. В същото време Twitter, която има 140 милиона активни потребители дневно, играе решаваща роля при извънредните новини и разпространяването на съдържание от преки свидетели на събитията.